شورای فرهنگی دانشگاه‌ها ضعیف است
کد خبر: 4122508
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
رضیعی:

شورای فرهنگی دانشگاه‌ها ضعیف است

قاسم رضیعی، قاری بین‌المللی گفت: به نظر بنده، شورای فرهنگی دانشگاه‌ها هنوز خیلی ضعیف است و اگر تقویت شوند خود آنها خواهند توانست مراکز تابعه خود را تقویت کنند  و مباحث فرهنگی در مراکز فرهنگی رونق خواهد گرفت.

قاسم رضیعیبه گزارش ایکنا، قاسم رضیعی، قاری بین‌المللی و دبیر پنل «نقش جامعه پزشکی جوان در توسعه گفتمان قرآن و علم» شامگاه 26 بهمن در همایش قرآن، عترت و سلامت که در دانشگاه علوم پزشکی قم در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه قرار است شوراهای فرهنگی در مراکز درمانی ایجاد شود، گفت: به نظر بنده، شورای فرهنگی دانشگاه‌ها هنوز خیلی ضعیف است و اگر تقویت شوند خود آنها خواهند توانست مراکز تابعه خود را تقویت کنند  و مباحث فرهنگی در مراکز فرهنگی رونق خواهد گرفت.

وی افزود: متاسفانه اعضای شورای فرهنگی دانشگاه‌ها از اعضای اجرایی هستند در حال که باید از اعضای فرهنگی باشند تا مطالبه‌گری کنند. شورای فرهنگی در دانشگاه‌ها کار خوبی است به شرط آن که تبدیل به شغل نشود و ما گروهی را با توجه به مشکلات حوزه سلامت و کمبود نیرو و مسائل درمانی به رئیس یک بیمارستان و مرکز درمانی تحمیل نکنیم. 

همچنین سیدعباس فروتن، استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در سخنانی با موضوع جامعه پزشکی جوان و ارزش‌های قرآنی گفت: معاد یکی از موضوعات مهم دینی است و باور به آن روی همه ابعاد زندگی ما اثرگذار است. بنده معتقدم که پرداختن به معاد از زاویه علم پزشکی برای جوانان جذابیت دارد و می‌توان از این منظر بحث را دنبال کنیم.

وی افزود: جنین در زندگی خودش، شرایطی دارد که جوابگوی نیازهای او است ولی در قیاس با وقتی بچه به دنیا می‌آید کاملا متفاوت است. مثلا تنفس در جنین معنا ندارد ولی ریه برای شرایط بعد از تولد باید ساخته شود. اعمال ما در دنیا هم اینطور است یعنی مالی انفاق می‌کنیم و جان خود را در راه خدا از دست می‌دهیم و یا برخی مجروح می‌شوند و این مجاهدت‌ها برای زندگی در قیامت لازم است. البته الان ظاهرا از دست‌دادن است ولی مانند جنینی است که یکسری چیزها را از دست می‌دهد تا در بتواند فضای بیرون از رحم به حیات خود ادامه دهد.

وی افزود: ما در جنین این دنیا هستیم و مرگ زندگی و حیات و تولد دوباره برای ماست و انفاقات و ایثارها و نیکی‌ها مانند اکسیژن برای حیات دیگری است که والاتر و بالاتر و ابدی است و آیات مرتبط با این مسئله را می‌توان برای دانشجویان خواند و جذابیت دارد.

فروتن با بیان اینکه در سفرهای دانشجویی یکسری از اشعار و اقتباسات و تلمحیات را از منظر برخی سور قرآنی مانند ق، لقمان و ... می‌توان مورد بحث قرار داد، اظهار کرد: تجربه ما در فعالیت برای نوجوانان در قسمتی از آبادان این بود که روز نخل برای آنها برگزار کردیم و در این روز کارشناسانی بودند که مشکلات نخل‌داری را بررسی می‌کردند و ما هم آیاتی از قرآنی را که با نخل مرتبط است آموزش می‌دادیم و بحث می‌کردیم مانند والنخل باسقات و به خصوص ماجرای حضرت مریم(س) که بر درخت نخل تکیه کرد و شاخه را کشید و خرما از آن خورد و بچه‌ها به خصوص کوچکترها خیلی علاقه نشان می‌دادند.

انتهای پیام
captcha