آغاز رقابت ۵۰۰ متسابق در مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن فراجا
کد خبر: 4122367
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱

آغاز رقابت ۵۰۰ متسابق در مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن فراجا

معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی ـ سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از آغاز رقابت ۵۰۰ متسابق در مرحله نهایی چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن خانواده‌های کارکنان و بانوان شاغل فراجا خبر داد.

مسابقات سراسری قرآن فراجاسرهنگ محمد بهرامی، معاون تبلیغات و روابط‌عمومی سازمان عقیدتی ـ سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در جریان مراسم افتتاحیه چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن خانواده‌های کارکنان و بانوان شاغل فراجا که امروز، 26 بهمن ماه، در محل هتل پارس مشهد برگزار شد، بیان کرد: چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن خانواده‌های کارکنان و بانوان شاغل فراجا با هدف گسترش فرهنگ متعالی و حیات‌بخش قرآن و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی و معرفی الگوهای برتر به جامعه از امروز، 26 بهمن‌ماه آغاز شد و تا روز جمعه 28 همین ماه ادامه دارد.

وی افزود: مسابقات در 6 طیف و گروه ویژه همسران کارکنان فراجا، فرزندان دختر و پسر زیر 16 سال و بالای 16 سال و بانوان شاغل فراجا برگزار خواهد شد و متسابقان در 10 رشته شامل حفظ 3، 5، 10، 15 و حفظ کل قرآن، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، درک مفاهیم و نکات تفسیری در سطح 1 و 2 و رشته اذان ویژه فرزندان پسر با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

بهرامی اظهار کرد: در مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات 15 هزار نفر از نخبگان قرآنی حضور یافتند که از این تعداد پس از رقابت در مرحله مقدماتی 3500 نفر به نیمه نهایی راه یافتند.

معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی ـ سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: پس از ارزیابی توسط اساتید و داوران بین‌المللی قرآن از 3500 نفر تعداد 500 نفر از نخبگان قرآنی به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

وی گفت: رقابت 500 نفر از متسابقان با داوری 25 نفر از داوران بین‌المللی از تهران و مشهد طی سه روز ادامه دارد و از این تعداد 180 نفر به‌عنوان برگزیده از همه رشته‌ها به‌عنوان نمایندگان قرآنی فرماندهی انتظامی ایران به مسابقات قرآن خانواده‌های نیروهای مسلح راه خواهند یافت که این مسابقات به میزبانی تهران در سال آینده برگزار می‌شود.

لزوم تبدیل آموزه‌های قرآنی به فرهنگ عمومی

بهرامی اظهار کرد: بیش از 30 عنوان برنامه قرآنی در طول سال برای خانواده‌های نیروی انتظامی اجرا شد که در این دو سال اخیر شاهد رشد کمی و کیفی خوبی بوده‌ایم، لذا امیدواریم این برنامه‌ها باعث شود تا پلیس تراز قرآنی و مطلوب رهبری تربیت کنیم.

معاون تبلیغات و روابط‌عمومی سازمان عقیدتی ـ سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره توصیه‌های رهبری به قرآنیان افزود: ایشان می‌فرمایند: «قرآنیان کار خود را در همان مناطقی که زندگی کنند و گسترش دهند». لذا برگزاری جلسات قرآنی، برپایی محافل انس با قرآن، تلاوت و انس با قرآن باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود چرا که هر آنچه توانسته‌ایم پیشرفت معنوی و مادی در این 44 سال کسب کنیم که به واسطه عمل به فرامین قرآنی بوده است.

وی  در پایان گفت: مراسم اختتامیه چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن خانواده‌های کارکنان و بانوان شاغل فراجا جمعه 28 بهمن‌ماه ساعت 9 در محل هتل پارس برگزار می‌شود.
انتهای پیام
captcha