تشکر واقعی از مردم رفع مشکلات اقتصادی است
کد خبر: 4122191
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۲
استاندار ایلام:

تشکر واقعی از مردم رفع مشکلات اقتصادی است

استاندار ایلام با قدردانی از حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: تشکر واقعی از مردم کاهش بیکاری و تلاش برای کاهش تورم و توسعه استان است.

نشست شورای اشتغال در استانداری ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام در نشست شورای اشتغال که عصر امروز، ۲۵ بهمن در سالن جلسات شهید رجایی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: از آحاد مردم به خاطر حضور حماسی در مراسم یوم‌الله ۲۲ بهمن‌ماه نهایت سپاس و قدردانی را دارم.

وی گفت: زبان ما در مقابل این عظمت که مردم در یوم‌الله ۲۲ بهمن از حضور خود به نمایش گذاشتند قاصر است و ما فقط می‌توانیم با عمل خود از این ملت عزیز و بزرگوار به ویژه مردم استان ایلام تشکر و قدردانی کنیم.

استاندار ایلام گفت: مردم آمدند و مانند همیشه ثابت کردند که با وجود بیکاری، گرانی و تورم وفادار انقلاب، رهبری و ولایت و پیرو خط امام و شهدا هستند حال وظیفه ما مسئولان است که پاسخ مثبت به مردم دهیم و در ارتباط با کاهش بیکاری و تلاش برای کاهش تورم و توسعه استان قدم‌های بلندتری برداریم؛ این اقدامات، تشکر عملی از مردم است.

بهرام‌نیا تأکید کرد: راز و رمز ماندن در جایگاه خدمتگزاری و مدیریتی ایجاد اشتغال است لذا باید همه با هم با یک وحدت رویه در راستای اشتغال جوانان و توسعه استان تلاش کنیم که لازمه‌ انجام این موارد، این است زنجیره تولید را تکمیل کنیم.

وی تصریح کرد: اجرایی کردن سیاست‌های کلان دولت حول سه محور اشتغال، تولید و مسکن است و باید در این سه مورد به صورت جدی با هم همکاری کنیم و کمر همت را بسته و به صورت خداپسندانه و مردم‌پسندانه پیش برویم.

استاندار ایلام گفت: میزان تعهد اشتغال استان ایلام ۶ هزار و ۶۷۱ نفر بوده است که تاکنون ۱۵ هزار و ۱۱۴ ثبت اشتغال در سامانه ملی رصد برای استان ایلام تأیید شده و میزان ثبت اشتغال در سامانه رصد ۲۲۶ درصد رشد داشته است.

بهرام‌نیا تصریح کرد: به‌طور همزمان طرح‌های اقتصادی که منجر به اشتغال می‌شود نیز در دست اجرا است که با تکمیل و راه‌اندازی این پروژه‌ها شامل پروژه ان. جی. ال دهلران، تکمیل پتروشیمی دهلران، کارخانه تولید کاغذ سنگی و تکمیل فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام، تحول اساسی در حوزه اشتغال ایجاد می‌شود.

وی تأکید کرد: تبیین دستاورد‌های دولت و نظام نقش مهمی در تقویت روحیه امید در استان دارد و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید این خدمات و دستاورد‌ها را به اطلاع مردم برسانند.

استاندار ایلام ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت ارشد استان توجه جدی به شهرستان‌های کمتر توسعه‌یافته از جمله آبدانان است که در این زمینه و با رایزنی‌های صورت گرفته و جلسات برگزار شده با حضور نماینده حوزه جنوب استان در مجلس شورای اسلامی در مرکز، تمهیدات لازم برای ایجاد سه طرح صنعت و معدن شامل کارخانه تولید هیدرات پتاسیم، امکان‌سنجی تولید سلستین و دولومیت و کارخانه آجر در شهرستان آبدانان اندیشیده شد که با ایجاد این یه طرح تحول اساسی در حوزه صنعت این شهرستان رقم خواهد خورد.

بهرام‌نیا از سازمان صمت استان خواست تا روند اجرایی شدن این سه پروژه را با جدیت دنبال کنند و دستگاه‌های خدماتی نیز باید همکاری لازم در جهت تسریع در احداث این پروژه‌ها را داشته باشند و تصریح کرد: یکی از معضلات و مطالبات مهم کشاورزان استان عدم تکمیل پروژه‌های ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی بود که از مجموع ۱۹ پروژه نیمه‌تمام ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی، در یک سال گذشته و در دولت سیزدهم و با تزریق اعتبارات لازم تعداد چهار پروژه به سرانجام رسید که علاوه بر ایجاد اشتغال، اراضی کشاورزی در مناطق مورد هدف مشروب می‌شوند.

استاندار ایلام با بیان اینکه برنامه‌ر‌یزی برای کشت ۳۰۰ هکتار محصولات گلخانه‌ای در ایلام در دستور کار قرار دارد که منجر به رونق تولید و اشتغال می‌شود، به دغدغه رهبر فرزانه انقلاب درباره رونق شرکت‌های دانش بنیان و فناوری اشاره کرد و گفت: با تقویت و حمایت از علم و فناوری توسط مجموعه پارک علم و فناوری و بانک‌ها می‌توان بخشی از مشکلات حوزه اشتغال را برطرف کرد.

بهرام‌نیا با اشاره به ضرورت تشکیل بانک اطلاعات حوزه کشاورزی، صمت و میراث فرهنگی در حوزه اشتغال نیز گفت: تهیه زیست‌بوم اشتغال و سرمایه‌گذاری باید تا سال آینده تشکیل و در قالب آن سهم همه دستگا‌ها در سرمایه گذاری و اشتغال مشخص شود.

انتهای پیام
captcha