شرکت دانش‌بنیان پارک‌ علم جهاددانشگاهی کرمانشاه؛ تنها تولیدکننده «اسید فلوریدریک» در کشور
کد خبر: 4120997
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱

شرکت دانش‌بنیان پارک‌ علم جهاددانشگاهی کرمانشاه؛ تنها تولیدکننده «اسید فلوریدریک» در کشور

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه گفت: این واحد تولیدی اولین و تنها تولیدکننده اسید فلوریدریک در کشور محسوب می‌شود.

شرکت دانش‌بنیان پارک‌ علم جهاددانشگاهی کرمانشاه؛ تنها تولیدکننده «اسید فلوریدریک» در کشوربه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه، سجاد شادرام با اشاره به تولید هشت محصول شیمیایی در شرکت دانش بنیان شادرام شیمی گفت: از این تعداد شش محصول اسیدی هستند که پایه تولید آنها اسید فلوریدریک است.

وی افزود: در حال حاضر شرکت ما اولین و تنها تولیدکننده این نوع اسید در کشور است که کاربردهای بسیاری در صنایع مختلف دارد و برای تولید همین محصول هم گرید دانش بنیان دریافت کرده ایم.

شادرام به کاربردهای مهم این محصول در صنایع دفاعی، شیشه و صنایع شیمیایی اشاره کرد و افزود: اسید فلوریدریک در تولید بیش از بیش از ۱۵ ماده شیمیایی کاربرد دارند و برای صنعت مات کاری شیشه و آبکاری فلزات هم استفاده می شود.

این فناور کرمانشاهی گفت: روزانه حدود یک تن از این اسید و سالانه حدود 400 تا 450 تن از آن تولید می کنیم 

شادرام با اشاره به برنامه توسعه تولید این محصول گفت: در حال حاضر مجوز افزایش تولید را گرفته ایم و قرار است ظرفیت تولید را تا روزانه چهار تن افزایش دهیم و در این صورت می توانیم بخش عمده بازار صنایع دفاعی کشور را پوشش دهیم .

مدیرعامل شرکت شادرام شیمی گفت: محصول تولیدی شرکت، تاییدیه بیش از ۳۰ واحد صنعتی را داراست و هم اکنون به پنج کشور آسیایی صادرات داریم و استاندارد cop را هم اخذ کرده ایم اما متاسفانه همچنان محصولات مشابه وارد کشور می شود.

وی در پایان افزود: انتظار ما از مسئولان این است که جلوی واردات این محصول که تولید داخلی دارد گرفته شده و از شرکت های دانش بنیان حمایت بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha