کاستی‌ها را برای مردم بیان کنیم
کد خبر: 4120320
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
استاد حوزه علمیه:

کاستی‌ها را برای مردم بیان کنیم

حجت‌الاسلام محسن قنبریان با بیان اینکه هنر انقلاب اسلامی حفظ ارزش‌های اسلامی با همراهی مردم است، گفت: گفتن عیب‌ها برای مردم واجب است و اگر مردم بر این عیب‌ها اتفاق‌نظر داشته باشند و پافشاری کنند، سیاست‌های نادرست نیز اصلاح خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قنبریان،استاد حوزه و دانشگاهبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قنبریان، استاد حوزه و دانشگاه در جشن انقلاب که به همت مجمع هم‌افزایی جوانان انقلابی شامگاه، 17 بهمن‌ماه در مسجد موسی‌ بن جعفر(ع) قم برگزار شد، ضمن بیان حوادث و اتفاقات صدر اسلام اظهار کرد: در جمهوری اسلامی ارزش‌های الهی و مردم باید با یکدیگر همراه  و توأم باشند که توأم بودن این دو به معنای عدم افراط و تفریط است.

وی ادامه داد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، اسلام لیبرال‌ها سمت مردم می‌ایستد و ارزش‌ها را کاهش می‌دهد و جریان متهجر نیز در مقابل مردم می‌ایستند و از ارزش‌ها دفاع می‌کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه سرمایه‌های کشور و ثروت باید عادلانه توزیع شوند، گفت: تمام مردم متناسب با وظیفه خود باید از استانداردهای جمهوری اسلامی دفاع کنند و مراقب باشند ارزش‌ها و مردم هر دو باهم رعایت شوند.

قنبریان با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در 15 اسفندماه سال 57 دستور بر الزام رعایت حجاب را دادند، بیان کرد: در تاریخ 17 اسفندماه نیز 15 هزار زن بی‌حجاب اعتراض کردند که حجاب اجباری نمی‌خواهیم که منجر به تجمعات چندین روزه موافقان و مخالفان حجاب اجباری شد.  

وی با بیان اینکه در تیرماه همان سال امام خمینی(ره) مجدد بر لزوم حفظ حجاب تأکید کردند، گفت: منافقان و دشمنان انقلاب اسلامی با پشتوانه آن 15 هزار نفر، مجدد فراخوان تجمع اعتراضی دادند ولی این مرتبه تنها هزار نفر آمدند و مردم ارزش‌های اسلامی را حمایت کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: هنر انقلاب اسلامی حفظ ارزش‌های اسلامی با همراهی مردم است و اگر در هر کدام کوتاهی داشته باشیم دیگر از چارچوب انقلاب اسلامی خارج شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه همه ما بر حفظ ارزش‌های اسلامی مسئول هستیم، یادآور شد: امروز ارتباط میان متدینین با بی‌حجابان خدشه‌دار شده است و اگر بتوانیم این ارتباط را متناسب با ترازهای اسلامی برقرار کنیم، قطعا در امر به معروف و نهی از منکر موفق خواهیم بود.

قنبریان اظهار کرد: هر زمانی که حرف انقلاب اسلامی حرف اساسی باشد، با باندبازی‌ها و کانون‌های قدرت مقابله می‌شود؛ گفتن عیب‌ها برای مردم واجب است و اگر مردم بر این عیب‌ها اتفاق‌نظر داشته باشند و پافشاری کنند، سیاست‌های نادرست نیز اصلاح خواهد شد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه البته باید مراقب باشیم در این مسیر از سیاه‌نمایی پرهیز شود، همچنین نقاط قوت نیز باید در این مسیر دیده شوند، گفت: طبق آخرین آمار، ناهنجاری حجاب در کشور 35 درصد است و باید بدانیم تنها راه مقابله با این آسیب‌ها ورود دادستان و دستگاه قضایی نیست.

انتهای پیام
captcha