سکوت حکام مسلمان در برابر تعرض صهیونیست‌ها جایز نیست
کد خبر: 4116542
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
شیخ عکرمه صبری:

سکوت حکام مسلمان در برابر تعرض صهیونیست‌ها جایز نیست

خطیب مسجد الاقصی در پی یورش بی‌وقفه صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی از کشورهای اسلامی خواست به جای محکوم کردن صرف، بر رژیم اشغالگر فشار آوردند.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجد الاقصی شامگاه یکشنبه، 2 بهمن پس از یورش سنگین شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی در اظهاراتی خبری تأکید کرد که رژیم اشغالگر درصدد اثبات موجودیت خود در مسجد الاقصی در هر مناسبتی یا غیر آن است.

شیخ صبری با بیان اینکه اسرائیل با تجاوزگری خود علیه مسجد الاقصی در صدد سنجش افکار عمومی مسلمانان است، گفت: تا زمانی که واکنش‌ها قوی نباشد، این تعرض‌ها ادامه خواهد داشت و کابینه رژیم اشغالگر مسئول کامل پیامدهای همه آن چیزی است که در مسجد الاقصی جریان دارد.

سکوت حکام مسلمان در برابر تعرض صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی جایز نیست/اماده

وی سکوت عرب‌ها و مسلمانان در قبال تحولات مسجد الاقصی را غیر جایز و غیر قابل قبول خواند و گفت: دست از محکومیت و تقبیح کردن صرف که هیچ نتیجه‌ای ندارد، بردارید. باید به هر طریقی بر رژیم اشغالگر فشار واقعی آورده شود.

بیش از 140 شهرک‌نشین صهیونیست دیروز یکشنبه وارد مسجد الاقصی شدند و در صحن‌های آن مشغول رفتارهای تحریک‌آمیز و ادای آداب تلمودی شدند. برخی از آنها هم با پشتیبانی نظامیان اشغالگر صحن مصلای القبلی را مورد هتک حرمت قرار دادند.

در همین حال فراخوان‌های متعددی برای تحصن گسترده امروز دوشنبه فلسطینیان در صحن مسجد الاقصی و به منظور ناکام گذاشتن تمام نقشه‌های رژیم اشغالگر صادر شده است.

گروه‌های صهیونیستی موسوم به هیکل از تصمیم خود برای یورش به مسجد الاقصی با آغاز ماه فوریه عبری خبر دادند که برابر با امروز دوشنبه، بیست و سوم ماه ژانویه است.

برنامه اسرائیل برای نابودی هر گونه نمادهای اسلامی در قدس

ناج بکیرات، رئیس آکادمی وقف و میراث الاقصی نیز شامگاه یکشنبه بر لزوم تحصن در مسجد الاقصی و مقاومت در برابر نقشه‌های رژیم اشغالگر در شهر قدس تأکید کرد.

ناج بکیرات، رئیس آکادمی وقف و میراث الاقصی

وی افزود: رژیم اشغالگر تلاش می‌کند قدس و مسجد الاقصی را پر تنش نگاه دارد و کابینه این رژیم شهرک‌نشینان را برای ورود غیرقانونی به مسجد و انجام آداب تلمودی در آنجا تشویق می‌کند.

بکیرات با تأکید بر اینکه اسرائیل درصدد نابود کردن هر گونه نمادهای اسلامی و عربی در قدس است، گفت: امت اسلامی باید به نقش خود در دفاع از مسجد الاقصی عمل کند.

انتهای پیام
captcha