صنعاء: انگلیس در سنگر دزدان و تروریست‌ها در یمن ایستاده است
کد خبر: 4116015
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵

صنعاء: انگلیس در سنگر دزدان و تروریست‌ها در یمن ایستاده است

مقامات صنعاء اظهارات سفیر انگلیس در حمایت از فشار اقتصادی بر ملت یمن را نشانه ایستادن وقیحانه آن در سنگر دزدان و تروریست‌ها و باعث تشدید رنج آنها شد.

به گزارش ایکنا به نقل از المسیره، وزارت خارجه یمن امروز شنبه تأکید کرد که انگلیس هر روز درگیر دشمنی با مردم یمن و ایستادن وقیحانه در سنگر مفسدان، دزدان و تروریست‌ها می‌شود.

وی تأکید کرد که اظهارات  مایکل ارون، سفیر بریتانیا  نقش جنایتکارانه لندن در مضاعف کردن رنج مردم یمن را  آشکار کرد.

سفیر انگلیس در یمن روز جمعه گفت: بریتانیا از اقدامات اقتصادی اتخاذ شده  از سوی دولت مستعفی منصور هادی برای جلوگیری از حملات جنبش انصارالله و عواقب آن حمایت می‌کند.

وزارت خارجه یمن تأکید کرد که اظهارات سفیر انگلیس ثابت می‌کند که این کشور پشت جنگ اقتصادی از جمله سیاست محاصره و گرسنگی دادن به ملت یمن است.

وی افزود: انگلیس با این رفتار جنایتکارانه مردم خود را شرمسار و از طریق سخنان سفیر خود به دخالت خود در جنایات جنگی علیه مردم یمن اعتراف می‌کند.

وزارت امور خارجه یمن تأیید کرد که جنایات انگلیس به مردم یمن حق کامل برای تعقیب و مجازات دولت انگلیس را به هر طریق و روش ممکن و مشروع خواهد داد.

این وزارتخانه گفت که بریتانیا سخت تلاش می‌کند تا مانع از تلاش‌های صلح شود و همه چیز را به سمت از سرگیری عملیات نظامی سوق دهد.

وزارت خارجه یمن بریتانیا، آمریکا و همه کسانی که پشت این اقدامات خودسرانه هستند، کاملاً مسئول دانست و گفت: ما نسبت به ادامه این روند تصاعدی هشدار می‌دهیم و می‌خواهیم از گوش دادن به سخنان انگلیس، آمریکا و کسانی که در بین دشمنان صلح و بشریت هستند، خودداری شود.

وزارت خارجه یمن از سازمان ملل و همه آزادگان جهان خواست مداخله آشکار انگلیس را که مانعی در مسیر صلح است، محکوم کند.

این وزارتخانه همچنین خواستار ارزیابی منصفانه و عادلانه از وضعیت اقتصادی به منظور کاهش رنج انسانی شد که می‌تواند منطقه را به یک فاجعه بکشاند.

ضیف الله الشامی، سخنگوی دولت نجات ملی یمن هم تأکید کرد که سفیر انگلیس به نام انسانیت درباره وضعیت اقتصادی مردم یمن لاف می‌زند و جنایت افزایش دلار گمرکی را توجیه می‌کند.

الشامی در توئیت خود توضیح داد که اظهارات سفیر انگلیس نشان‌دهنده نقش مستقیم انگلیس و آمریکا در این جنایت است.

انتهای پیام
captcha