درخواست فوتبالیست‌های محجبه برای پایان دادن به تبعیض
کد خبر: 4115829
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۷
در انگلستان مطرح شد؛

درخواست فوتبالیست‌های محجبه برای پایان دادن به تبعیض

گروهی از زنان محجبه انگلیسی خواستار مقابله دولت این کشور با تبعیض و نژادپرستی در ورزشگاه‌های فوتبال شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از ابوت اسلام، نژادپرستی برای نسل‌های متمادی لکه‌ای بر روح فوتبال بوده است. در این میان درخواست‌های فزاینده‌ای برای اقدامات سخت‌تر دست‌اندرکاران این ورزش مطرح شده است.

یک گروه زنان مسلمان با اعتقاد به اینکه فوتبال مسئولیت بزرگی در قبال جامعه دارد طوماری را راه‌اندازی کرده و از دولت انگلیس و همچنین شرکت‌های فوتبال و فناوری می‌خواهد تا در برابر نژادپرستی بایستند.

شایسته عزیز، مدیر گروه موسوم به «سه محجبه»(Three Hijabis) گفت: فوتبال مسئولیت بزرگی در قبال جامعه دارد و متعلق به اراذل و اوباش نیست، متعلق به نژادپرستان نیست؛ متعلق به هواداران فوتبال است.

گروه سه محجبه پس از مسابقات یورو 2020 شکل گرفت، زمانی که سه بازیکن تیم ملی انگلیس مورد بدرفتاری  قرار گرفتند؛ هدف آنها این بود که ورزش را از نژادپرستان پاک کنند.

این گروه روز گذشته (چهارشنبه) به جلسه کمیته زنان و برابری‌ها در مجلس انگلیس دعوت شد. عزیز خطاب به این کمیته گفت که این گروه شکایتی از یک زن سیاه پوست دریافت کرده که در حین مسابقه مورد توهین نژادی قرار گرفته است.

یک مرد مسلمان نیز به این گروه گفته است که پشیمان است که دختر خردسالش را برای تماشای اولین بازی فوتبالش به استادیوم برده است.

او ادامه داد: آنچه ما امیدواریم این است که شواهد جمع‌آوری‌شده جدی گرفته شود و یک برنامه عملیاتی وجود داشته باشد که نه تنها از سوی دولت، بلکه از سوی خود باشگاه‌های فوتبال نیز مورد پذیرش باشد.

 او افزود که این گروه بسیار ناامید است که اتحادیه فوتبال انگلیس در این مورد به درخواست‌های آنان پاسخ نداده است.

آنها ادامه دادند: همه موارد نژادپرستی بسیار جدی است و ما در حد توان خود برای هر حادثه‌ای که در فضای فوتبال رخ دهد، اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

علاوه بر هواداران سیاه‌پوست و مسلمان، نژادپرستی بازیکنان را نیز هدف قرار داده است.

در ژوئیه 2021، مارکوس راشفورد، جیدون سانچو و بوکایو ساکاندورد پس از، از دست دادن ضربات پنالتی خود برای انگلیس در فینال یورو 2020، با سیل توهین‌ها در رسانه‌های اجتماعی مواجه و با عبارات نژادپرستانه مورد تمسخر قرار گرفتند.

در سال 2018، مسعود اوزیل، ستاره مسلمان فوتبال، پس از مواجهه با آزار نژادپرستانه از تیم ملی این کشور کناره‌گیری کرد.

سمیر نصری، ستاره تیم ملی فرانسه در سال 2016 در زمانی که برای منچسترسیتی و تیم ملی فرانسه بازی می‌کرد، از افزایش اسلام‌هراسی و احساسات ضد مسلمانان در فرانسه ابراز نگرانی کرد.

انتهای پیام
captcha