غایت مسابقات قرآن، رسیدن به بینش و کنش قرآنی است
کد خبر: 4114140
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
استاندار خوزستان:

غایت مسابقات قرآن، رسیدن به بینش و کنش قرآنی است

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه قرآن کریم برای ما مسیر و غایت است و هدف از حفظ و تلاوت در این مسابقات باید تدبر و تذکر باشد، گفت: تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) یعنی اینکه بینش و کنش خود را از قرآن و اهل بیت(ع) بگیریم.

علی اکبر حسینیبه گزارش ایکنا از خوزستان، علی اکبر حسینی ​محراب، استاندار خوزستان در آیین افتتاحیه چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران که بعد از ظهر امروز ۲۲ دی در سالن امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدا و خوشامدگویی به حضار و سایر گروه‌های قرآنی از سراسر کشور گفت: به استان شهید هاشمی، دقایقی، جهان آرا اسکندری، علم الهدی و ۲۳ هزار شهید استان خوزستان خوش آمدید. ایام کربلای ۵ است. به همه شهدا و خانواده‌های آنها درود می‌فرستیم.

وی گفت: قرآن کریم برای ما یک کتاب و یک راه و غایت است. هر کدام از ما به عنوان مسلمان باید نسبت خود را با قرآن تعریف کنیم. ما گاهی فکر می‌کنیم می‌توانیم بی آنکه نسبتی با قرآن داشته باشیم مسلمان باشیم. آنچه خداوند بر عهده ما گذاشته که بتوانیم با رسول خدا و خاندان ایشان همراهی بکنیم قرائت قرآن و تدبر در آن است. این قرائت باید متدبرانه باشد.

استاندار خوزستان افزود: غایت نزول قرآن کریم تدبر و تذکر است. خداوند متعال بارها به تدبر در قرآن کریم توصیه کرده است. قرائت و حفظ قرآن کریم حتماً باید همراه با تدبر باشد.

حسینی‌محراب با اشاره به دو یادگار رسول خدا یعنی قرآن و اهل بیت در بین مردم، اظهار کرد: به فرموده رسول خدا(ص) تا زمانی که به این دو متمسک باشیم گمراه نمی‌شویم و تمسک به قرآن یعنی آنکه بینش و کنش خود را از قرآن و اهل بیت(ع) بگیریم. بنابراین همه ما باید در رابطه خود با قرآن تجدید نظر کنیم. قرآن از حاشیه به متن تبدیل شود.

وی افزود: اگر ما قرآن را به متن زندگی بیاوریم اسلام تحقق پیدا می‌کند. در بعد اجتماعی زمانی که رهبر معظم انقلاب گام دوم را بیان کردند بحث قرآنی را نیز مطرح کردند تا همه جوانان نخبگان و روشنفکران قرآن را سرلوحه خود قرار دهند. آنچه رهبر انقلاب در رابطه با قرآن به ما توصیه می‌کنند آن است که قرآن و تلاوت آن، مقدمه است. قرآن خواندن و حفظ کردن‌ها در این جلسات مقدمه فهمیدن است و فهمیدن مقدمه عمل کردن است. تا جوانان با این نگاه برای زندگی شخصی اجتماعی و حکومتی خود قرآن را فرا بگیرند و به عمل برسانند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: باید قرآن را فهمید. از قرآن دوریم. دشمن از این دوری استفاده می‌کند و روز به روز بی ایمانی و وابستگی به خود را به ما تزریق می‌کند.


حسینی‌محراب با تصریح به وضع ذلیلانه برخی از کشورهای منطقه در مقابل دشمن، گفت: این وضعیت ناشی از دوری از قرآن کریم است. اگر به قرآن نزدیک شویم این حفره‌ها بسته و هویت اسلامی در مقابل هویت کفر حفظ خواهد شد. ان شاالله با این همایش قرآنی که در گلستان شهدا برگزار می‌شود آنچه را قرآن از ما می‌خواهد به منصه عمل درآوردیم.

وی در پایان ضمن تبریک فرارسیدن سالروز میلاد حضرت فاطمه سلام الله علیها گفت: شخصیت حضرت زهرا(س) نشان داده است که ظرفیت یک بانو چنان است که جبرئیل امین بر او نازل می‌شود. امیدواریم که بانوان ما به سیره ایشان نزدیک شوند.

 

انتهای پیام
captcha