آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های مرکزی
کد خبر: 4114064
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵
همزمان با سفر رئیس‌جمهور به یزد

آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های مرکزی

عملیات اجرایی خط انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های مرکزی ایران، با حضور حجت‌الاسلام سید‌ابراهیم رئیسی در استان یزد آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های مرکزیبه گزارش ایکنا از یزد، همزمان با سفر حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی به استان یزد، امروز، 22 دی‌ماه عملیات اجرایی پروژه آبرسانی از خلیج فارس به استان‌های مرکزی ایران آغاز شد.

این خط انتقال آب حدودا ۷۳۰ کیلومتر و نیازمند سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است و ظرفیتی که ایجاد می‌کند ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب به استان یزد در سال منتقل می‌شود. استان‌های یزد، کرمان و اصفهان، هدف اجرای این ابرپروژه هستند.

مهران فاطمی، استاندار یزد در این مراسم گفت: دی‌ماه در تقویم استان یزد دارای لحظات شیرینی است که در تاریخ یزد ماندگار خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز دومین رویداد بزرگ و تمدن‌ساز با حضور رئیس‌جمهور شکل می‌گیرد و عملیات اجرایی خط انتقال آب به ایران مرکزی و پروژه‌ای که فصل مشترک همه مطالبات مردم استان یزد با هر سلیقه‌ای بوده، محقق می‌شود.

استاندار یزد تحقق این پروژه را یکی از آرزوهای بزرگ مردم یزد خواند که به همت دولت سیزدهم دنبال شد و گفت: امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی این ابرپروژه عمرانی و تمدنی در استان یزد هستیم.

انتهای پیام
captcha