بندی برای هزینه‌کرد زکات به برنامه هفته توسعه اضافه شود
کد خبر: 4112524
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۵
استاندار فارس:

بندی برای هزینه‌کرد زکات به برنامه هفته توسعه اضافه شود

استاندار فارس با اشاره به تدوین برنامه هفتم توسعه توسط هیئت وزیران گفت: پیشنهاد می‌شود در برنامه هفتم توسعه بندی لحاظ شود تا به هر میزان که آورده زکات باشد، دولت به همان میزان و یا بیشتر از آن، اعتباری برای منطقه مربوط به زکات جمع‌آوری شده در نظر گرفته و در همان مکان هم هزینه شود.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس عصر پنج‌شنبه، 15 دی در چهل و چهارمین جلسه شورای مرکزی زکات در شیراز با اشاره به نقش زکات در اقتصاد جامعه اسلامی، خواستار تبلیغ و ترویج این فریضه الهی شد.

وی به در پیش رو بودن تدوین برنامه هفتم توسعه توسط هیئت وزیران اشاره کرد و افزود: پیشنهاد می‌شود تا کمیته‌ای ویژه به منظور بررسی مسائل مربوط به زکات در برنامه هفتم توسعه در شورای مرکزی زکات تشکیل شود.

ایمانیه اظهار کرد: این کمیته مسائل بررسی زکات را بررسی کرده و پیشنهادات خود را برای لحاظ شدن در برنامه هفتم توسعه به دولت ارسال کند.

استاندار فارس تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود در برنامه هفتم توسعه بندی لحاظ شود تا به هر میزان که آورده زکات باشد، دولت به همان میزان و یا بیشتر از آن، اعتباری برای منطقه مربوط به زکات جمع‌آوری شده در نظر گرفته و در همان مکان هم هزینه شود.

وی با اشاره به شیوه پرداخت و هزینه‌کرد زکات در سال‌های گذشته اظهار کرد: در سال‌های گذشته مجلس شورای اسلامی قانونی تصویب کرد تا در صورتی که خیران سلامت توانستند مبلغی را در این حوزه وارد کنند به همان میزان نیز دولت موظف است برای همان مورد آورده مالی داشته باشد.

ایمانیه در پایان اجرای پیشنهاد خود را عاملی برای ایجاد انگیزه در پرداخت زکات دانست و گفت: قطعاً ترویج زکات منجر به عمران و توسعه مناطق مختلف خواهد شد.

انتهای پیام
captcha