مسئولان با پیروی از مکتب سلیمانی آینده بهتری را برای مردم رقم بزنند
کد خبر: 4111885
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
زینب سلیمانی:

مسئولان با پیروی از مکتب سلیمانی آینده بهتری را برای مردم رقم بزنند

مراسم ویژه سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی عصر امروز در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.

سردار سلیمانی

به گزارش ایکنا مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی از ساعت ۱۴:۳۰ عصر امروز ۱۳ دی، با حضور شخصیت‌های کشوری و لشکری؛ از جمله اعضای هیئت دولت و برخی نمایندگان مجلس، فرمانده کل سپاه، فرمانده نیروی قدس سپاه، خانواده شهید سلیمانی، اقشار مختلف مردم و میهمانانی از بیش از صد کشور جهان از جمله برخی شخصیت‌های محور مقاومت با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید در مصلای امام خمینی(ره) تهران آغاز شد.

در ادامه حاج ابوفدک، از همرزمان شهید سلیمانی و رئیس ارکان حشدالشعبی، در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد شهید سلیمانی، به بیان نقش انقلاب اسلامی و امامین انقلاب در مقابله با نظام سلطه و اقدامات مهم سردار سلیمانی در منطقه در جهت تقویت محور مقاومت در فلسطین و لبنان و یمن و افغانستان و مبارزه با تروریسم تکفیری داعش در عراق و سوریه پرداخت و گفت: به یاد دارم هنگامی که فتوای مبارک آیت‌الله العظمی سیستانی برای جهاد کفایی با داعش صادر شد شهید سلیمانی در آن لحظه به حضور ایشان رسیدند و از ایشان برای حضور در جنگ برای دفاع از عراق و عراقی‌ها اجازه خواستند و پیام رهبر معظم انقلاب را خدمت آیت‌الله سیستانی ارسال کردند.

وی افزود: شهید سلیمانی برای مبارزه با داعش شب و روز نمی‌شناخت و آیت‌الله سیستانی نیز سردار سلیمانی را در کنار ابومهدی المهندس یکی از محورهای اصلی پیروزی بر داعش خواندند.

ابوفدک شجاعت و قهرمانی شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس را به خاطر اخلاص و اطاعت از رهبر معظم انقلاب و مرجعیت دانست و گفت: اقدام آمریکا و رژیم صهیونیستی در ترور این دو شهید گویای شکست آنهاست اما انتقام خون این دو شهید بزرگوار بر گردن ما خواهد بود و نخواهیم گذاشت عاملان و قاتلان این دو شهید به راحتی بخوابند.   

در ادامه این مراسم گروه سرود «اقوام ایرانی» به اجرای برنامه پرداختند.   

پس از آن حسین طاهری، ذاکر اهل بیت(ع)، به مدیحه‌سرایی و مرثیه‌سرایی در خصوص شخصیت شهید سلیمانی پرداخت.  

در ادامه زینب سلیمانی، به نمایندگی از خانواده شهید سلیمانی در سخنانی با خیر مقدم به حضار و تشکر ویژه از مردم مهمان‌نواز کرمان گفت: حال و هوای این روزها یادآور روزهای دی ماه 1398 و آن تشییع باشکوه شهید سلیمانی است؛ همان تشییعی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب یوم الله است و لذا باید آن را برای همیشه زنده نگه داشت.

وی افزود: سه سال پیش در چنین روزی شهید سلیمانی به آرزوی دیرینه‌اش رسید که برای رسیدن به آن به تعبیر خودش 40 سال بیابان‌ها، کوه‌ها و صحراها را طی کرده بود. مارک باد این وصال.

زینب سلیمانی اظهار کرد: آن چیزی که امروز از ایشان به جا مانده همان منش، مرام و مکتب این شهید عزیز است که می‌توانیم با بهره‌برداری از آن باعث رشد و تعالی ملت ایران و امت اسلام شویم.   

وی ابراز کرد: بهترین گواه بر این امر وصیت‌نامه و کارنامه عملی این شهید است. امسال آنچه از این وصیت‌نامه برجسته شد همان عبارت «جان من و تمثال من هزاران بار فدای شما باد.» که به روشنی اهمیت مردم در اندیشه شهید سلیمانی را نشان می‌دهد.

سلیمانی اظهار کرد: اما چرا او خود را جان‌فدای ملت می‌داند؛ این در کلام خود شهید آشکار است. او این مردم را مردمی پرافتخار و سربلند می‌دانست که در طول تاریخ به خصوص در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس فداکاری و ایثار کردند. پس چنین ملتی حقا که شایسته فداکاری و جان‌فدایی است.

فرزند شهید سلیمانی در پایان اظهار کرد: آنچه امروز اولویت دارد این است که مسئولان راه و مرام این شهید را در پیش گرفته و گره‌های زندگی مردم را با فداکاری باز کنند و آینده بهتری را برای مردم رقم بزنند. انشالله که بتوانیم با تأسی به این مرام و منش و مکتب حق این ملت را ادا کنیم.                   

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئيسی، رئيس‌جمهوری اسلامی ایران به ایراد سخن پرداخت که متن آن در خروجی خبرگزاری قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha