جلسه هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی قم برگزار شد
کد خبر: 4109701
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۴

جلسه هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی قم برگزار شد

یازدهمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان قم روز گذشته، 4 دی‌ماه به میزبانی حجت‌الاسلام والمسلمین اسلامی‌نسب در جوار بارگاه امامزادگان احمد و علی برگزار شد.

جلسه هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی قمبه گزارش ایکنا از قم، یازدهمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان قم روز گذشته چهارم دی‌ماه برگزار شد.

این جلسه با حضور اعضای هیئت مدیره، به میزبانی حجت‌الاسلام والمسلمین اسلامی‌نسب در جوار بارگاه امامزادگان احمد و علی (علیهماالسلام) در منطقه خاکفرج برگزار شد.

بررسی جزئیات تشکیل کارگروه مطالعات و برنامه‌ریزی، بیان گزارش‌ عملکرد کارگروه جهاد تبیین و بررسی مصوبات جلسه استانداری از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قادر امینی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌‌های قرآنی درخصوص این جلسه به خبرنگار ایکنا از قم، گفت: در این جلسه بر پیگیری و اجرایی کردن موضوع جهاد تبیین تأکید و مقرر شد موضوع جهاد تبیین با 200 نفر پژوهشگر و کارشناس حوزه علمیه و مؤسسات قرآنی و فرهنگی آغاز شود که این اقدام نیازمند یک بانک اطلاعاتی است تا از این بانک اطلاعات و مطالب در اختیار مبلغین قرار گرفته و مبلغین نیز مطالب را در گروه‌های خود بازنشر کنند؛ با این اقدام به صورت هم زمان یک مطلب در چند گروه و فضا منتشر و مورد بحث و گفت‌وگو قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در این رابطه کارگروهی تشکیل شده و مسئولیت آن بر عهده حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی محمدی، عضو هیئت علمی پژوهشکده قرآن و معارف دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم است.

امینی با بیان اینکه دومین بحث مطرح شده در جلسه موضوع مشاور قرآنی استان است، گفت: اگر مشاور قرآنی در استانداری تثبیت شود، بسیاری از مسائل و مشکلات حل خواهد شد، چرا که مشاور قرآنی یک فرد مردمی و برخاسته از مردم و به دنبال مطالبات مردمی مؤسسات، تشکل‌ها، خانه‌های قرآنی، قاریان، حافظان و در نهایت کل جامعه قرآنی استان قم است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت قم تأکید کرد: ما در انتخاب مشاور قرآنی استاندار به دنبال جایگاه تشکیلاتی، سیستمی و چارت اداری و حقوق بگیر استانداری نیستیم، بلکه به دنبال این هستیم که این فرد از خود مردم و فردی میدانی و جهادی باشد تا با حضور در برنامه‌های استانداری، با ادارات مختلف تعامل کند و مشکلاتی از قبیل مالیات، حامل‌های انرژی و موضوعات مربوط به شهرداری که در حال حاضر با آن مواجه هستیم و نیز سایر مشکلات را پیگیری و با جایگاهی که دارد این مسائل را حل کند.

امینی با اشاره به اینکه بحث بعدی در جلسه، موضوع کارگروه برنامه‌ریزی و مطالعات بود، ابراز کرد: این کارگروه از اعضای اتحادیه و نیز خارج از اتحادیه تشکیل شد و مقرر گردید جلسات آن شنبه‌ها به صورت دو هفته یک بار در دفتر اتحادیه تشکیل شود؛ اصلی‌ترین هدف این کارگروه نیز برنامه‌ریزی، هماهنگی و تدوین طرح‌ها و اقدامات منسجم برای کارهای اتحادیه قرآن و عترت است.

وی از دیدار با علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: در این دیدار از معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور در قم دعوت به عمل آمد تا جلسه‌ای در حضور وی و مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآنی تشکیل و مدیران مؤسسات استان نقطه نظرات و پیشنهادات خود را جهت ارتقا بحث‌های قرآنی کشور به سمع و نظر معاون وزارتخانه برسانند.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت قم هم‌چنین از دیدار و گفت‌وگو با محمد انجم شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در راستای طرح‌های اتحادیه کشوری و نیز موسی حسینی کاشانی معاونت امور استان‌های وزارت ارشاد در رابطه با بودجه قرآنی استان قم که خبرها حاکی از کاهش آن دارد، خبر داد.

یاداور می‌شود، خبرگزاری ایکنای قم به دنبال پیگیری طرح مشاور قرآنی استاندار است و طی روزهای آتی گزارشی از پیگیری‌ها و مصاحبه با مسئولین استانی منتشر خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha