جلسه هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی قم برگزار شد
کد خبر: 4104340
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱

جلسه هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی قم برگزار شد

دهمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان قم روز گذشته، 12 آذرماه به میزبانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی محمدی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

جلسه هیئت مدیره اتحادیه قرآنی قمبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان قم، دهمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان قم روز گذشته، 12 آذرماه برگزار شد.

این جلسه با حضور اعضای هیئت مدیره، به میزبانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی محمدی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم انجام شد.

تأکید بر فعالیت‌های پژوهشی در عرصه ترویج قرآن، تشکیل کارگروه طرح و برنامه، بیان عملکرد اتحادیه قرآنی قم در چند ماهه اخیر، بیان گزارش‌ عملکرد کارگروه جهاد تبیین و بررسی مصوبات جلسه استانداری از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قادر امینی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان قم در این جلسه اظهار کرد: کتاب گزارش عملکرد اتحادیه در سال ۱۴۰۱ طراحی و چاپ شد و همچنین سند چشم‌انداز فعالیت‌های قرآنی استانی نیز تدوین شد.

وی با اشاره به اینکه بحث بیمه اجتماعی مربیان قرآنی اطلاع‌رسانی شده و با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با مسئولان بیمه عضوگیری ادامه دارد.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان قم گفت: با اجرای این طرح تمام مربیان پرتلاش و زحمت‌کش قرآنی مورد تأیید اتحادیه استان قم که مشمول سایر نظام‌ها و صندوق‌های بیمه اجتماعی نبوده و شرایط احراز عضویت نزد صندوق را داشته باشند می‌توانند از مزایای تعهدات بلندمدت بیمه‌های اجتماعی بازنشستگی (دوران پیری و سالمندی)، از کارافتادگی کلی و بازماندگان بهره‌مند می‌شوند.

وی به بحث شبکه شاد نیز اشاره کرد و گفت: عضوگیری شبکه شاد نیز در حال انجام است؛ الحمدالله با تفاهم‌نامه‌ای که با آموزش و پرورش بسته شده، این شبکه به‌صورت رایگان در اختیار مؤسسات قرآنی قرار گرفته است تا بتوانند کلاس‌های خود را به‌صورت مجازی در شبکه شاد برگزار کنند.

امینی با اشاره به جلسه استانداری درخصوص اتحادیه قرآن و عترت و مسائل قرآنی قم، افزود: این جلسه دارای مصوبات بسیار خوبی بوده که پیگیر آن‌ها هستیم. از جمله مصوبات می‌توان به انتصاب مشاور قرآنی، تخصیص بودجه برای طرح‌های اتحادیه، تجهیز مؤسسات قرآنی، اختصاص اولین جلسه شورای توسعه به جهت طرح‌های اتحادیه و واگذاری زمین برای ساخت اردوگاه ملی قرآنی از جمله این مصوبات است.

انتهای پیام
captcha