حوزه‌های علمیه به فعالیت‌های پژوهشی بها دهند
کد خبر: 4108841
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۸

حوزه‌های علمیه به فعالیت‌های پژوهشی بها دهند

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: حوزه‌های علمیه و طلاب باید به فعالیت‌های پژوهشی بیشتر بها داده و در این زمینه فعالیت گسترده‌ای آغاز کنند.

حوزه‌های علمیه به فعالیت‌های پژوهشی بها دهندبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام صفدر محمدی مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی در اختتامیه جشنواره علامه حلی مدرسه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه که در سالن شهید آوینی این مدرسه برگزار شد، گفت: پژوهش به آموزش محتوا می‌دهد و آموزش بدون پژوهش انسان را به هدف نمی‌رساند، پس حوزه‌های علمیه باید به این مقوله بیشتر بها دهند.

وی در ادامه به اخلاق پژوهشی اشاره کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین مسائل در علم و پژوهش داشتن اخلاص است و در تمام کارها انسان باید نیت خود را خالص کند، تا کارهایش ارزش پیدا کند.

مدیر حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: باید در پژوهش و تحقیقات خودمان حقوق صاحبان اثر علمی را رعایت کنیم و اگر این اصل رعایت نگردد، مصداق سرقت ادبی است.

وی با تأکید بر لزوم انجام دادن کارها در وقت خود، گفت: انسان کار هر روز را در همان روز باید انجام دهد، چراکه در تأخیر آفت‌هایی پیش می‌آید و فرصت‌ها از دست می‌رود که قابل جبران نیست.

مدیر حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی در پایان با توصیه به طلاب مبنی بر لزوم عمل به داشته و دانسته‌های خود، بیان داشت: ما باید سعی کنیم، آیه شریفه " أَلَمْ یَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ یَرَیٰ" را نصب‌العین خود قرار دهیم و بدانیم که خداوند در همه حال شاهد و ناظر ماست و این شاخصه اصلی دینداری است.

انتهای پیام
captcha