قم میزبان مرحله نهایی مسابقات معارفی قرآن کریم شد
کد خبر: 4108444
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
برای نخستین بار

قم میزبان مرحله نهایی مسابقات معارفی قرآن کریم شد

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: مرحله ملی بخش معارفی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، بهمن‌ماه امسال و به میزبانی استان قم برگزار می‌شود.

حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریهبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری مرحله نهایی و ملی بخش معارفی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی در استان قم اظهار کرد: این مسابقات برای نخستین مرتبه به‌صورت مجزا از بخش نغمات دینی و آوایی برگزار خواهد شد.

وی افزود: مسابقات بخش نغمات دینی و آوایی(قرائت، حفظ، ترتیل) اواخر دی‌ماه سال جاری به میزبانی شهر اهواز تدارک دیده شده و استان قم هم برای نخستین‌بار میزبان مسابقات ملی بخش معارفی است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه این رقابت قرآنی هفتم تا دوازدهم بهمن‌ماه در قم برگزار می‌شود، بیان کرد: مسابقات شامل سه رشته تفسیر قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه خواهد بود.

وی ادامه داد: مراحل مقدماتی و استانی به‌صورت غیر حضوری و برخط برگزار شده و در مرحله نهایی و در هر رشته، ۲۴ نفر شامل ۱۲ نفر از بانوان و ۱۲ نفر از آقایان حضور دارند.

مجیدی‌مهر گفت: اطلاعات تکمیلی مربوط به این مسابقات شامل مراسم افتتاحیه و اختتامیه و شخصیت‌های حاضر، متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha