عضویت اتحادیه‌های قرآنی در شوراهای فرهنگ عمومی
کد خبر: 4107874
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
انجم‌شعاع خبر داد:

عضویت اتحادیه‌های قرآنی در شوراهای فرهنگ عمومی

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت از عضویت اتحادیه‌های استانی در شوراهای فرهنگ عمومی استان‌ها خبر داد.

محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترتبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتقان، محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت با اشاره به عضویت قطعی اتحادیه‌های استانی در شورای فرهنگ عمومی بیان کرد: حضور مدیران مؤسسات و اتحادیه‌های استانی در عرصه کمیسیون‌ها، کارگروه‌ها و شوراهای استانی به ویژه شوراهای فرهنگی استان‌ها از مطالبات و درخواست‌هایی است که از ابتدای شکل‌گیری اتحادیه مدغم بر آن تأکید و در مجامع نیز مورد تصویب قرار گرفته بود.

وی افزود: یکی از شوراهایی که منشأ قانونی دارد و درصورت تشکیل می‌تواند منشأ خدمات و برکاتی برای فرهنگ جامعه باشد، شورای فرهنگ عمومی است که پیش‌تر نیز توسط مدیران عامل سابق و اسبق زحمت‌هایی برای آن کشیده شده بود و اخیراً و در دوره جدید نیز مکاتباتی در این زمینه انجام گرفت که در نهایت، سوم آذرماه طی دیدار با آقای اسماعیلی، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، به عنوان یکی از 9 مطالبه جدی اتحادیه مطرح شد.

انجم‌شعاع با اشاره به تأیید کلیات نظرات اعضای هیئت مدیره اتحادیه از وزیر ارشاد درباره ضرورت حضور نمایندگان اتحادیه در شوراها، تصریح کرد: با توجه به اینکه شورای توسعه که شورای تقنینی و به نوعی مجلس قانونگذاری قرآنی کشور محسوب می‌شود و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، چهار نفر از اعضای اتحادیه در این شورا نقش‌آفرین هستند، ضرورت و اهمیت حضور نمایندگان استانی اتحادیه در شورای فرهنگ عمومی در این جلسه تبیین شد و مورد گفت‌وگو و توافق اولیه قرار گرفت.

مدیرعامل اتحادیه کشوری اضافه کرد: خوشبختانه وزیر محترم ارشاد و همکاران محترمشان در شورای فرهنگ عمومی درباره این موضوع به توافق رسیدند و جناب آقای امامی، دبیر محترم شورای فرهنگ عمومی کشور طی نامه‌ای مورخ 9 آذرماه، خطاب به حجت‌الاسلام سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، نظر خودشان را اعلام کرده و دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در 21 آذرماه طی نامه‌ای خطاب به اتحادیه کشوری نوشته که «حسب مکاتبات انجام شده، دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی با عضویت آن اتحادیه در شورای فرهنگ عمومی موافقت کرده است» و بر این اساس موافقت خود را با عضویت قطعی (با حق رأی ) اتحادیه در شورای فرهنگ عمومی اعلام کرده است.

انجم‌شعاع گفت: این امر مرهون همدلی اعضای هیئت مدیره اتحادیه و اهتمام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه‌های ذیربط ایشان و حجت‌الاسلام عاملی بر استفاده حداکثری از ظرفیت مردمی است.

وی یادآور شد: ستاد اتحادیه برای تحقق این مطالبه ماه‌های گذشته تلاش‌های قابل توجهی کرد که بحمدلله این مطالبه طی دو ابلاغ اخیر به محقق شد.

انتهای پیام
captcha