برنامه‌های مهارتی طلاب در عرض برنامه‌های دانشی درازمدت اجرا شود
کد خبر: 4105070
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۲
رئیس مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث المصطفی:

برنامه‌های مهارتی طلاب در عرض برنامه‌های دانشی درازمدت اجرا شود

رئیس مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث المصطفی گفت: برنامه‌های مهارتی طلاب باید در عرض برنامه‌های دانشی درازمدت انجام پذیرد و حضور تشکّل‌ها در این عرصه از این منظر دارای اهمیت است که آنان با توجه به شناخت منطقه و جامعه هدف می‌توانند دوره‌های مهارتی مورد نیاز را اعلام کنند.

محمدعلی رضایی اصفهانی، رئیس مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث المصطفی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی اصفهانی، عضو هیئت علمی و رئیس مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث المصطفی، ۱۵ آذرماه در نشست مشترک با رئیس مؤسسه آموزشی و مهارتی بیان، در سخنانی اظهار کرد: برنامه‌های مهارتی باید در عرض برنامه‌های دانشی درازمدت انجام پذیرد و حضور تشکّل‌ها در این عرصه از این منظر دارای اهمیت است که آنان با توجه به شناخت منطقه و جامعه هدف می‌توانند دوره‌های مهارتی مورد نیاز را اعلام کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: اقدامی ارزشمند است که رشته‌های آموزشی و مهارتی متناسب با منطقه طراحی و ارائه می‌شود و این امر، از ویژگی‌های برجسته این مؤسسه است.

در ابتدای این نشست مشترک حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم ملکی، رئیس مؤسسه آموزشی و مهارتی بیان وابسته به جامعةالمصطفی العالمیه اظهار کرد: حضور تشکل‌ها با موضوعات تخصصی در المصطفی ظرفیت بسیار خوبی است که ضرورت دارد از ظرفیت این تشکل‌ها در عرصه مهارتی استفاده شود، زیرا طلبه متخصص با مهارت به مراتب از طلبه بدون مهارت تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

رئیس مؤسسه آموزشی و مهارتی بیان ادامه داد: این جلسه در راستای گسترش همکاری‌های تشکل‌ها با مؤسسه بیان است که امیدواریم جمع نظرات شما به عنوان سندی در مؤسسه مورد استفاده قرار گیرد.

وی به تبیین عملکرد حوزه مهارتی و کاربردی جامعةالمصطفی و مؤسسه بیان در چند بخش اسناد بالادستی مهارتی و کاربردی، سوابق عملکرد المصطفی در این حوزه، اقدامات انجام شده تاکنون بر اساس آسیب‌شناسی‌ها و نیازسنجی‌ها و نیز طرح‌ها و برنامه‌های پیش رو پرداخت و افزود: در آینده بسته‌های مهارتی اختصاصی بر اساس مقاطع تحصیلی، ممتازان و نخبگان، رشته‌ها، انجمن‌ها و تشکل‌ها برنامه‌ریزی و ابلاغ خواهد شد.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: این مؤسسه همواره آماده حمایت از تشکل‌های جامعةالمصطفی برای برگزاری دوره‌های مهارتی ویژه اعضا، خانواده‌ها و فرزندان المصطفائیان است و در این راستا رایزنی جهت پرداخت وام اشتغال خانگی با مرکز خدمات صورت پذیرفته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ملکی گفت: مؤسسه آموزشی و مهارتی بیان آمادگی دارد با اعلام معاونت فرهنگی ـ تربیتی مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث، ناظر به نیاز‌ها، دوره‌های مهارتی پیشرفته را ویژه رؤسا و معاونان حاضر در این جلسه برگزار می‌کند.

انتهای پیام
captcha