روایت سوم از زن مسلمان ایرانی در سایه نهضت پیشرفت بانوان
کد خبر: 4103019
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی البرز مطرح کرد

روایت سوم از زن مسلمان ایرانی در سایه نهضت پیشرفت بانوان

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی البرز گفت: با تشکیل نهضت پیشرفت بانوان به‌دنبال روایت سوم از نقش زنان مسلمان ایرانی هستیم و به این حوزه نگاه غربی و شرقی نداریم.

جلسه نهضت پیشرفت بانوان

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام محمد صفوی، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی البرز در نشست نهضت پیشرفت بانوان که صبح امروز، هفتم آذرماه در شهرستان نظرآباد برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز جنگ روایت‌ها به‌ویژه در حوزه بانوان شکل گرفته است، گفت: متأسفانه آن‌طور که باید نتوانسته‌ایم عقایدمان را درست روایت و حق مطلب را ادا کنیم.

وی با اشاره به اینکه اسلام نگاه ویژه و مقدسی به زنان دارد، افزود: با تشکیل نهضت پیشرفت بانوان در نظر داریم این نگاه و جایگاه را به‌درستی روایت کنیم و در این مسیر نه قائل به نگاه غرب هستیم که تحمیل‌گر است و نه قائل به تعریف شرق از بانوان هستیم که بانوان را بی‌اثر و منزوی معرفی می‌کنند.

صفوی تصریح کرد: به‌دنبال روایت الگوی شخیصتی سوم از زنان هستیم؛ مهمترین جایگاه خانواده را بانوان به عهده دارند، به همین واسطه نقش مهمی در اجتماع برای این قشر تعریف شده است؛ این بانوان هستند که می‌توانند مدیریت فضای اجتماعی و جامعه را در دست بگیرند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی البرز بیان کرد: در مسئله بانوان نگاه جنسیتی وجود ندارد، بلکه سعی داریم نقش بانوان را با در نظر گرفتن روحیات و ظرفیت آنان تبیین کنیم. در کنار جنگ روایت‌ها با جنگ اراده‌ها نیز سر‌وکار داریم و بر این باور هستیم که بانوان می‌توانند اراده‌ها را در مسیر تحقق اهداف تجمیع کنند.

صفوی در پایان گفت: دشمن به نقش‌آفرینی و تأثیرگذاری بانوان باور دارد، از این‌رو حملات فرهنگی و جنگ روایتی خود را آغاز کرده است؛ این بانوان هستند که قابلیت اراده‌سازی برای مردان را دارند و از این‌رو سعی داریم به کمک نهضت پیشرفت بانوان در این مسیر گام برداریم.

انتهای پیام
captcha