نهضت پیشرفت بانوان به‌دنبال نقش‌آفرینی زنان در جامعه است
کد خبر: 4102994
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
مسئول امور بانوان تبلیغات اسلامی البرز:

نهضت پیشرفت بانوان به‌دنبال نقش‌آفرینی زنان در جامعه است

مسئول امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی البرز گفت: هدف ما در نهضت پیشرفت بانوان اعتبار دادن به بانوان است تا نقش‌آفرینی آنها در جامعه پررنگ‌تر شود. این هدف به دور از نگاه غربی یا شرقی به بانوان خواهد بود.

نهضت پیشرفت بانوان

به گزارش ایکنا از البرز، لیلا اکبری، مسئول امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان البرز در نشست پیشرفت نهضت بانوان که صبح امروز، هفتم آذرماه در شهرستان نظرآباد برگزار شد، با اشاره به اینکه نهضت پیشرفت بانوان با هدف شکل‌دهی و تحقق الگوی اسلامی ـ ایرانی شکل گرفته است، گفت: این نهضت به شکل مسئله‌محوری درصدد حل مشکلات است، چراکه طرح مسئله باعث می‌شود راهکارها هم بررسی شود و بهترین راه برای معضلات انتخاب شود.

وی با بیان اینکه بانوان در این حوزه باید موانع و مسائل فرهنگی را کنار بگذارند، اضافه کرد: جریان تحریف، تمام قد به میدان آمده است. ما باید در این عرصه با محوریت تبیین در راستای اولویت‌های نظام پای کار باشیم و ضمن مطالبه‌گری به ارائه راه‌حل برای رفع مشکلات بپردازیم.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه یکی از گام‌های مهم نهضت پیشرفت بانوان طبق فرامین مقام معظم رهبری مشارکت مردم برای حل مشکلات است، گفت: هدف ما در این نهضت اعتبار دادن به بانوان است تا نقش‌آفرینی آنها در جامعه پررنگ‌تر شود. این هدف به دور از نگاه غربی یا شرقی به بانوان خواهد بود.

اکبری با اشاره به اینکه بانوان بازوان قدرتمند انقلاب هستند که نقش پررنگی در موفقیت‌های کشور ایفا می‌کنند، بیان کرد: باید حضور بانوان را ارج دهیم و به‌عنوان یک پیشران در مسیر تحقق اهداف انقلاب از ظرفیت آنان بهره مفید ببریم.

وی الگوی سوم زن را نمود واقعی یک زن مسلمان ایرانی دانست و اظهار کرد: بانوان در تعریف الگوی سوم زن، ضمن حفظ ویژگی‌هایی زنانگی همچون عفت و نگه‌ داشتن سنگر پاک و طاهر بانوان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، ورزشی و... فتوحات بزرگی را کسب خواهند کرد.

مسئول امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه یکی دیگر از اهدافی که این نهضت دنبال می‌کند این است که پیام انقلاب را به مردم برساند، ادامه داد: در نظر داریم که پیام انقلاب در سه قالب گفتمان‌سازی، جریان‌سازی و شبکه‌سازی منتقل شود. در مسئله گفتمان‌سازی در نظر داریم گفتمان عمومی رواج پیدا کند و زمانی که اولویت نظام اسلامی در آن حوزه خاص شناخته شد، موضوع آنقدر در جامعه پخش شود تا جهت فکری مشخص و مدنظر در باورهای مردم به جریان بیفتد.

اکبری نهضت پیشرفت بانوان را به معنی فعال‌ شدن این قشر در جایگاه‌های مختلف و تأثیرگذار برشمرد و گفت: در این مسیر بانوان باید ضمن شناخت و احصای مشکل به بیان راهکار و ارائه نظر بپردازند.

انتهای پیام
captcha