استفاده از ظرفیت مساجد در مقابله با جنگ نرم یک ضرورت است
کد خبر: 4101995
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۹

استفاده از ظرفیت مساجد در مقابله با جنگ نرم یک ضرورت است

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت مساجد استان در مقابله با جنگ نرم دشمن امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

نشست مشترک معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین و مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قمبه گزارش ایکنا از قم، نشست مشترک معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین و مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با موضوع ضرورت و بررسی وضعیت مساجد استان (آسیب‌شناسی، رفع مشکلات و ارائه راهکارها) در راستای ارتقای فعالیت‌ها و ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی و مقابله با جنگ نرم دشمن، روز  گذشته دوم آذرماه  برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی، معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ظرفیت مساجد و ائمه جماعات را فرصتی بی‌نظیر برای تحکیم مبانی اعتقادی و اخلاقی مردم استان دانست.

وی با اشاره به مشکلات و موانع موجود در مدیریت مساجد و تقدیر از تلاش‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: باید موانع موجود در مسیر برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی مساجد و نیز هماهنگی ارکان مساجد به ویژه ائمه جماعات، هیئت امناء و بسیج رفع شود.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی شعبان‌زاده، مدیر اداره کل تبلیغات اسلامی قم، با تشریح وضعیت مساجد و موانع و مشکلات موجود و نیز اقدامات اداره کل تبلیغات اسلامی استان در جهت کاهش مشکلات و ارتقای سطح فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مساجد، اظهار کرد: نوسازی شبکه امامت و هماهنگ‌سازی ارکان فعال در مساجد از اصلی‌ترین اهداف این اداره کل است.

وی با اشاره به طرح معین الامام و اعزام اساتید تفسیر به مساجد، افزود: اینگونه حرکت‌ها زمینه‌ساز جذب قشر فرهیخته و جوان به مساجد و در نتیجه تحکیم مبانی اعتقادی و اخلاقی جامعه خواهد شد.

در پایان این نشست مقرر شد موضوع سازوکارهای نوسازی شبکه امامت در مساجد در کارگروه تخصصی، متشکل از کارشناسان معاونت جامعه و مردم و اداره کل تبلیغات اسلامی استان، مورد بحث و بررسی قرار گرفته و سپس در راستای عملیاتی کردن آن تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام
captcha