مادران جهاد تربیتی انجام دهند
کد خبر: 4099131
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
حجت‌الاسلام تراشیون:

مادران جهاد تربیتی انجام دهند

سخنران حرم بانوی کرامت با اشاره به اینکه امروزه باید مادران به معنای واقعی کلمه مادری کنند و جهاد تربیتی انجام دهند، گفت: تقویت اراده فرزندان، افزایش تلاش و تاب‌آوری، دوری از راحت‌طلبی و تربیت نسل مقاوم، تقویت اعتماد به نفس و تربیت فرزندان فعال و پیشرو از جمله راهکارهای حفظ فرزندان از آسیب‌هاست.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین علیرضا تراشیون، سخنران حرم بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام و‌المسلمین علیرضا تراشیون، سخنران حرم بانوی کرامت، 21 آبان‌ماه بعد از نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت در ادامه سلسله مباحث خانواده، اظهار کرد: یکی از اتفاقات در پیچ تاریخی امروز بشر این است که نظام سلطه علاوه بر اینکه به‌دنبال سلطه اقتصادی، نظامی، سیاسی و فرهنگی است، به‌دنبال سلطه تربیتی نیز است.

وی ادامه داد: نظام سلطه به‌دنبال این است خانواده‌ها به‌دنبال تأمین مادیات باشند و پدر و مادر به‌دنبال رفع نیازهای عادی و زیستی فرزندان خود باشند و خوراک فکری و تربیتی فرزندان را نظام سلطه تأمین کند و نهایتا انسان‌ها چیزی بشوند که نظام سلطه می‌خواهد.

سخنران حرم بانوی کرامت با اشاره به اینکه وقتی ما وارد قلمرو فکری دنیای غرب می‌شویم افکار آن‌ها آلوده است، افزود: نظام سلطه به‌دنبال انسان‌محوری و جدایی از خدامحوری است که امروزه هم برخی از روشنفکرها به آن دامن می‌زنند.

کارشناس مذهبی آستان مقدس حضرت معصومه(س) بیان کرد: دهکده جهانی همان چیزی است که نظام سلطه به‌دنبال آن است، چراکه خوراک‌های فکری و فرهنگی را برای انسان تأمین می‌کنند. لذت‌محوری از دیگر ویژگی‌های نظام سلطه و دنیای غرب است و نظریه‌پردازان آن‌ها نیز همین مسئله را دنبال می‌کنند.

وی اظهار کرد: در نظام سلطه سود و منفعت فردی را به‌عنوان یک موفقیت می‌شمارند و انسانی که از نظر مالی پیشرفت کرده است را به‌عنوان الگو معرفی می‌کنند، در حالی که دین اسلام این‌گونه نمی‌داند بلکه انسان‌های ثروتمند را به ساده‌زیستی توصیه می‌کند.

تراشیون با اشاره به اینکه تنوع‌طلبی و درگیر کردن انسان به تنوعات دنیایی از دیگر سیاست‌های نظام سلطه است، اضافه کرد: دنیای غرب یک باغ وحش منظم است و کسانی متمدن هستند که بتوانند با الگوی نظام سلطه زندگی کنند.

سخنران حرم بانوی کرامت با بیان اینکه براساس دین اسلام، انسان برای عبادت خلق شده است، در حالی که دنیای غرب به‌دنبال مادیات است، گفت: یکی دیگر از برنامه‌های نظام سلطه مدگرایی است، به‌گونه‌ای که تمام افکار مردم را به سمتی می‌برند که تمام تلاش خود را به پوشش‌های متنوع معطوف کنند.

تراشیون اظهار کرد: رویکرد سبک زندگی غربی این است که گناه یک مسئله عادی جلوه کند؛ یکی از بزرگترین تهدیدات که نسل را ما هدف قرار گرفته، کم نمودن تعلقات در درون خانواده است که بروز خانه‌های مجردی از مصادیق این مسئله است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: نظام سلطه با ارائه کتاب، مقاله و فیلم تلاش می‌کند در لایه‌های زیرین جامعه سبک غلط و آلوده خود را نهادینه کند، والدین این توانایی را دارند که نسل امروز را از نظر اعتقادی و فرهنگی برای 50 سال آینده بیمه کنند اما شرط‌هایی دارد.

وی با اشاره به اینکه باید با شاخصه‌هایی که تربیت فرزندان را تقویت کند آشنا باشیم و راهکارهای آن را به‌درستی ارائه کنیم، یادآور شد: نظام سلطه به‌دنبال از بین بردن هیئت‌های مذهبی، حجاب و مجالس معارفی است، چراکه دشمن می‌داند این مجالس هست که می‌تواند نسل را بیمه کند.

تراشیون با اشاره به اینکه امروزه باید مادران به معنای واقعی کلمه مادری کنند و جهاد تربیتی انجام دهند، گفت: تقویت اراده فرزندان، افزایش تلاش و تاب‌آوری، دوری از راحت‌طلبی و تربیت نسل مقاوم، تقویت اعتماد به نفس و تربیت فرزندان فعال و پیشرو از جمله راهکارهای حفظ فرزندان از آسیب‌هاست.

انتهای پیام
captcha