محوریت جهاد تبیین باید بر مدار جوانان و نوجوانان انجام گیرد
کد خبر: 4098717
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸

محوریت جهاد تبیین باید بر مدار جوانان و نوجوانان انجام گیرد

امام‌جمعه چهاربرج گفت: انقلاب اسلامی، در ایجاد و بقا متکی به جوانان است، محوریت جهاد تبیین باید بر مدار جوانان و نوجوانان انجام گیرد.

حجت‌الاسلام اصغر جلالی، امام‌جمعه چهاربرجبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام اصغر جلالی، امام‌جمعه چهاربرج ۲۰ آبان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته چهاربرج، اظهار کرد: انقلاب اسلامی، سرآغاز یک چالش و یک تضاد گفتمانی بین اسلام و استکبار جهانی شد و جبهه استکبار جهانی که در واقع برآمده و شکل گرفته در چارچوب گفتمان مدرنیته غربی بود، در مقابل این انقلاب برای بقای تمدنی خود به شدت احساس خطر کرد و تمام امکانات خود را برای جلوگیری از رشد، تعمیق و تعمیم آن در جهان به کار گرفت.

وی افزود: علی‌رغم دشمنی‌های بی‌وقفه نظام سلطه، انقلاب اسلامی، در این تقابل، توفیقات متعددی داشته است و ضربات سنگینی را بر پیکره جهان استکبار وارد کرده و در دفاع از کیان کشور، انقلاب اسلامی و مردم کشور و منطقه موفق بوده است.

امام‌جمعه چهاربرج ادامه داد: در حال حاضر نظام استکبار با شکست در میادین سخت و نیمه‌سخت، روی جنگ نرم، جنگ رسانه‌ای و جنگ شناختی متمرکز است.

وی با بیان اینکه امروز امپراطوری رسانه‌ای غرب به دو امر توجه جدی دارد، اظهار کرد: امپراطوری رسانه ای غرب به دنبال تصویرسازی و روایت‌گری بوده و تلاش می‌کند از یک‌سو تصویر سیاه و مخدوش از نظام اسلامی و حرکت‌های جمهوری اسلامی و از سوی دیگر روایت‌هایی نادرست و بلکه جعلی را از حوادث مختلف داشته باشد.

حجت‌الاسلام جلالی با اشاره به آمار دروغ‌پردازی‌های رسانه‌های ضدانقلاب در جریانات و اغتشاشات اخیر،  گفت: در این جنگ شناختی آنچه باید راهبرد اصلی جبهه انقلاب قرار گیرد، جهاد تبیین است.

وی با بیان اینکه نقطه تهاجم جنگ شناختی دشمن به‌طور عام شامل تمامی مردم ایران ولی به‌طور خاص بر جوانان متمرکز است، اظهار کرد: جوانان به‌عنوان بدنه فعال، محرک و بانشاط جوامع به‌خصوص جامعه ایران اسلامی است و اساسا انقلاب اسلامی، در ایجاد و بقا متکی به جوانان است، محوریت جهاد تبیین باید بر مدار جوانان و نوجوانان انجام گیرد.

حجت‌الاسلام جلالی به راهبردهای اصلی جبهه انقلاب برای پرداختن به مسائل جوانان اشاره کرد و گفت:جبهه انقلاب برای موفقیت در میدان جنگ ترکیبی با مبنای جنگ شناختی، می‌بایست این سه راهبرد کلان شناخت درست از جوان ایرانی و ظرفیت‌های آن، استخراج نظام مسائل جوانان و نوجوانان و مواجهه صحیح با مسائل جوانان را مدنظر قرار دهد.

وی با تاکید بر شناخت درست از جوان ایرانی و ظرفیت‌های آن، گفت: رهبر معظم انقلاب همواره در بیاناتشان به این مهم تاکید داشته‌اند و لذا باید مورد توجه قرار گیرد‌

وی در ادامه با اشاره به مسائل اخیر و اغتشاشات که جوانان را تحت تاثیر قرار داده بودند به دو عامل اشاره کرد و با بیان اینکه در این راستا اقداماتی را انجام داد، افزود: یکی تبلیغات گوناگون دشمن برای سست و بی‌تفاوت کردن جوانان نسبت به حقایق مقدس اسلامی و عامل دوم، عدم تبیین و دفاع صحیح از این حقایق و اصول است که چاره کار تبیین درست اصول و حقایق است که دراین راستا کل کشور اعم دولت و ملت باید پای کار بیایند.

 

 

انتهای پیام
captcha