اولویت مدیریت شهری قم اتمام طرح‌های نیمه‌تمام است
کد خبر: 4093951
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۲

اولویت مدیریت شهری قم اتمام طرح‌های نیمه‌تمام است

رئیس شورای اسلامی استان قم گفت: اولویت و رویکرد اصلی مدیریت شهری قم بر اتمام طرح‌های نیمه‌تمام است تا سال آینده امکان تعریف پروژه‌های جدید فراهم شود.

ماشالله سعادتمند عضو شورای اسلامی شهر  قمبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، ماشالله سعادتمند، عضو شورای اسلامی شهر قم در حاشیه بازدید اعضای شورای اسلامی شهر قم از پروژه‌های عمرانی مجموعه مدیریت شهری که روز گذشته، یکم آبان‌ماه انجام شد، اظهار کرد: هم‌اکنون پروژه‌های مهمی مانند پروژه زیرگذر امام حسین(ع)، بوستان خضر نبی، تقاطع نماز و شهدای روحانیت، سوله فرهنگی ورزشی منطقه 8، ایستگاه مادر آتش‌نشانی و ساختمان شورای اسلامی شهر قم در دست اجراست که طبق زمان‌بندی و پیش‌بینی شهرداری قم بخش مهمی از آن‌ها تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، فضای جدیدی برای تعریف و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های جدید شهری فراهم خواهد شد، گفت: بوستان خضر نبی در مساحتی قابل‌ توجه و موقعیت جغرافیایی ویژه و مسیرهای استاندارد دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی، شرایط بسیار مطلوبی جهت استفاده شهروندان به‌وجود آورده است.

سعادتمند با تأکید بر اینکه ادامه پروژه عمار یاسر امسال به نقطه مطلوبی خواهد رسید، ادامه داد: در بودجه سال آینده نیز اعتبارات قابل‌توجهی جهت به سرانجام رساندن این طرح تعریف خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: اولویت و رویکرد اصلی مدیریت شهری قم بر اتمام طرح‌های نیمه‌تمام است تا سال آینده امکان تعریف پروژه‌های جدید فراهم شود.

تکمیل شریان‌های اصلی شهر در قالب چشم‌انداز ۱۴۱۴ شهرداری قم

مجید اخوان، عضو شورای اسلامی شهر قم در ادامه این بازدید، اظهار کرد: سیاست و رویکرد شورای اسلامی شهر قم اتمام طرح‌های نیمه‌تمام است و بعد از اتمام این پروژه‌ها، طرح شاخص دیگری آغاز خواهد شد.

وی با تأکید بر ضرورت جلوگیری از طولانی شدن مدت اجرایی پروژه‌های عمرانی ادامه داد: برخی از پروژه‌های شهری از نظر پیش‌بینی‌های اولیه دچار تأخیر شده و موجب اختلالاتی در حوزه ترافیک و خدمات‌رسانی عمومی شده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تلاش شهرداری برای بهره‌برداری از بوستان خضر در زمان‌بندی مشخص، یادآور شد: قم هم‌چنان از نظر سرانه‌های فضای سبز و تفرجگاهی کلان‌شهر ضعیفی در کشور به‌شمار می‌رود و مجموعه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر قم تلاش می‌کند این پروژه‌ها را در زمان مشخص خود به بهره‌برداری برساند.

وی اضافه کرد: به خاطر نوسان نرخ ارز و عدم ثبات قیمت‌ها در بازار، ورودی و تأمین منابع مالی پروژه‌های شهری نسبت به پیمان اولیه آن‌ها چندین برابر افزایش‌ یافته است.

به گفته اخوان، تکمیل تقاطع و شریان‌های اصلی شهر قم در قالب چشم‌انداز ۱۴۱۴ در قالب برش‌های یک‌ ساله در حال انجام است و وضعیت آن‌ها به‌صورت مرتب در حال بهبود و به‌روزرسانی است.

وی یادآور شد: ظرفیت و زیرساخت‌های کنونی شهر قم تناسبی با جمعیت و حضور میلیونی زائران ندارد و این کلان‌شهر با وضعیت مطلوب فاصله بسیار زیادی دارد و شورای اسلامی شهر قم در قالب بودجه‌های سالانه تلاش می‌کند تا بخشی از عقب‌افتادگی‌های ادواری را جبران کند.

اخوان وضعیت پروژه شهدای روحانیت را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: این رینگ ترافیکی در کنار تقاطع‌هایی مانند فردوسی، نماز و زیرگذر امام حسین(ع) می‌تواند بخش عمده‌ای از اهداف مدیریت شهری را محقق کند.

بهره‌برداری از چند طرح کلان عمرانی قم تا پایان سال جاری

نرجس نیازمند، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر قم در ادامه بازدید از پروژه‌های عمرانی مجموعه مدیریت شهری، با بیان اینکه تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام دغدغه شورای اسلامی شهر قم در بودجه‌بندی سال جاری بود، اظهار کرد: با اهتمام و نظارت شورای شهر روند اجرایی و تکمیل این طرح‌ها سرعت بیش‌تری به خود گرفته است.

وی گفت: با توجه به تأثیر مستقیم و غیرمستقیم و روزانه این پروژه‌ها در زندگی شهروندان، لازم است تا روند اتمام این طرح‌ها با جدیت و سرعت موردنظر دنبال شود تا اختلالی در عبور و مرور و حوزه حمل‌ونقل وارد نشود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه پروژه میدان نماز از طرح‌هایی بوده که سبب برخی مشکلات در حوزه حمل‌ونقل شده است، افزود: طبق زمان‌بندی و اهتمام مجموعه مدیریت شهری، این پروژه به‌زودی تکمیل و مورد بهره‌برداری کامل قرار خواهد گرفت.

نیازمند همچنین وضعیت پروژه فاز ۵ عمار یاسر را مورد توجه قرار داد و گفت: این پروژه با پیشرفت فیزیکی بالای ۴۰ درصد تا پایان سال به مرحله مطلوبی جهت تکمیل در سال آینده خواهد رسید.

وی با اشاره به پروژه‌های کلان عمرانی در دست اجرای مجموعه مدیریت شهری، تصریح کرد: زیرگذر امام حسین(ع)، تقاطع شهدای روحانیت، میدان نماز، بوستان خضر نبی(ع) و مجتمع فرهنگی ورزشی منطقه 8 تا پایان سال جاری مورد بهره‌برداری نهایی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام
captcha