اجرای طرح‌های تخصصی حفظ کوتاه‌مدت با بهره‌مندی از پیام‌رسان‌ها + فیلم
کد خبر: 4093764
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱

اجرای طرح‌های تخصصی حفظ کوتاه‌مدت با بهره‌مندی از پیام‌رسان‌ها + فیلم

طرح‌های حفظ تخصصی قرآنی یک تا هشت‌ساله با بهره‌مندی از پیام‌رسان‌ها اجرا می‌شود.

دانشگاه مجازی حفظ قرآن شهید سلیمانیبه گزارش ایکنا، جمعی از فعالان قرآنی در قالب دانشگاه مجازی حفظ قرآن شهید سلیمانی، دوره‌های حفظ یک، دو، چهار و هشت‌ساله را ویژه بانوان علاقه‌مند بالای 12 سال به صورت رایگان در بستر پیام‌رسان‌های داخلی برگزار می‌کنند.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند به پیام‌رسان ایتا به نشانی quran_soleimani و mahdquran_shahid_solemani مراجعه کنند.

همچنین ویژه خردسالان 3 تا 10 سال نیز در پیام‌رسان ایتا به نشانی mahddquran محتواهایی بارگذاری شده است. حفظ جزء سی‌ام قرآن، آموزش مفاهیم قرآن، پیام‌های قرآنی، کاردستی، نقاشی و آموزش حروف الفبا، اعداد، رنگ‌ها و... در چهار نوبت صبح‌ها و عصرها روزهای زوج و فرد منتشر می‌شود. والدین علاقه‌مند برای ثبت‌نام فرزندان می‌توانند از طریق ایتا به ادمین hefz1400 پیام دهند.

دانشگاه مجازی حفظ قرآن شهید سلیمانی و دارالقرآن مجازی شهید احمد مکیان طی حرکتی جهادی، فعالیت خود را توسط تعدادی از بانوان حافظ قرآن و دارای مدرک مربیگری حفظ به منظور بهره‌مندی بهتر از فضای مجازی در ایام کرونا و جامه عمل پوشاندن به فرمان مقام معظم رهبری در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآن آغاز کرده است.

دارالقرآن مجازی شهید مکیان در ابتدا دوره‌های خود را به صورت رایگان در رشته‌های مختلف روخوانی، تجوید مقدماتی و پیشرفته و حفظ آغاز کرد اما پس از گذر حدود سه سال از فعالیت این دارالقرآن به منظور ایجاد انگیزه در مربیان و پرداخت حق‌الزحمه و جوایز در مناسبت‌های مختلف و استمرار این راه جهادی، شهریه‌ای اندک (حدود 30 هزار تومان) از شرکت‌کنندگان دوره‌ها اخذ می‌شود.

دوره‌های حفظ ترتیبی، حفظ روزی یک آیه(طرح سما)، حفظ موضوعی، حفظ جزء سی‌ام قرآن، حفظ سوره‌های منتخب، تفسیر، حکمت‌های نهج‌البلاغه، تجوید مقدماتی و پیشرفته از جمله دوره‌های دارالقرآن شهید مکیان و دانشگاه مجازی حفظ قرآن شهید سلیمانی است. همچنین مدیریت و پشتیبانی آنلاین، ارائه برنامه حفظ، مرور و تثبیت محفوظات از جمله مزایای این دوره‌های مجازی است.

تاکنون بیش از 10 دوره با حضور بیش از 1500 قرآن‌آموز در این مراکز مجازی برگزار شده است.

انتهای پیام
captcha