نخبه برگزیده قمی تجلیل می‌شود
کد خبر: 4093561
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸

نخبه برگزیده قمی تجلیل می‌شود

آیین نکوداشت حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین شریفی، نخبه برگزیده استان قم در سال 1401، ۱۱ آبان‌ماه در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

نشست خبری آیین نکوداشت نخبه برگزیده استان قمبه گزارش ایکنا از قم، محمدحسین ظریفیان، سرپرست بنیاد نخبگان استان قم در نشست خبری «آیین نکوداشت نخبه برگزیده استان قم در سال 1401 حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین شریفی» که امروز، 30 مهرماه در  سالن جلسات بنیاد نخبگان استان برگزار شد، اظهار کرد: نخبگان سرمایه‌های پایان‌ناپذیر یک جامعه هستند و امروز سرمایه انسانی رتبه اول در پیشرفت هر جامعه است.

وی با اشاره به تأکید و اهمیت دین اسلام به تکریم نخبگان، افزود: انگیره‌بخشی به این سرمایه‌های طلایی و الهام‌بخشی از آن‌ها به جامعه نیازمند تکریم و گرامیداشت آنان است. در کشور ما به برکت نظام اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری شاهد آن هستیم که با تأسیس بنیاد ملی نخبگان این تکریم شتاب بیشتری پیدا کرده‌ است.

ظریفیان با اشاره به اهداف گرامیداشت نخبگان استان قم ادامه داد: ترویج فرهنگ تکریم نخبگان، فراهم شدن زمینه‌های ظرفیت‌های اثربخشی نخبگان در جامعه و بهبود ظرفیت الگوسازی نخبگان و الهام‌بخشی از سیره و سبک زندگی آنان از اهداف برگزاری آیین‌های گرامیداشت است.

سرپرست بنیاد نخبگان استان قم از برگزاری آیین نکوداشت استاد الهیات کاربردی، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین شریفی خبر داد و افزود: این استاد گرانقدر، یک نخبه حوزوی و دارای ظرفیت‌های بالای حوزوی و تحصیلات آکادمیک است و سال‌ها در عرصه شاگردپروری سرآمد و فعال هستند.

وی تصریح کرد: تألیف بیش از ۳۰ عنوان کتاب و تدوین ده‌ها مقالات علمی بخشی از ظرفیت‌های اوست، عهده‌دار ریاست مؤسسه حکمت و فلسفه ایران و از اعضای  هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) است.

ظریفیان گفت: آیین نکوداشت حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین شریفی، نخبه برگزیده استان قم در سال 1401 با همکاری مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و مجمع عالی حکمت اسلامی و دیگر نهادهای حوزوی و دستگاه‌های استانی، ۱۱ آبان‌ماه، ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰ در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با سخنرانی آیت‌الله رجبی، رئیس این مؤسسه و رضا غلامی، رئیس مجمع عالی علوم اسلامی و انسانی برگزار می‌شود.

سرپرست بنیاد نخبگان استان قم در پاسخ به پرسش خبرنگار ایکنا مبنی بر اینکه «آیا تکریم نخبگان قرآنی در دستور کار بنیاد نخبگان قرار دارد یا خیر؟» بیان کرد: آیین‌نامه نخبگان قرآنی سال‌ها مهجور مانده‌ است؛ در دهه‌های گذشته آیین‌نامه تکریم نخبگان قرآنی و توجه ویژه به آنان در دستور کار بنیاد نخبگان قرار داشت.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه آیین‌نامه تکریم نخبگان قرآنی در سال ۹۳ متوقف شد، ادامه داد: سیاست جدید بنیاد ملی نخبگان این است که دایره حوزه نخبگانی فراتر از نخبگان علمی و حوزوی تعریف شود و در عرصه‌های قرآنی و هنری نیز بتوانیم ورود جدی داشته باشیم، امیدواریم با این سیاست جدید بتوانیم در عرصه کشف و گرامیداشت استعدادها و نخبگان قرآنی فعال باشیم.

در ادامه نیز حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ابوطالبی، معاون پژوهشی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه تکریم متفکران و عالمان در دین ما و قرآن سفارش شده است با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی حجت‌الاسلام والمسلمین شریفی گفت: این استاد تمام دانشگاه از مباحث فلسفی وارد موضوعات کاربردی و عینی به‌ویژه مسائل مورد نیاز جامعه شده است، وی از نظر ابعاد مختلف علمی و توجه به مسائل اجتماعی و عینی جامعه سرآمد است.

ابوطالبی با بیان اینکه حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین شریفی علاوه بر اینکه نخبه حوزوی برشمرده می‌شود، در عرصه آکامیک نیز استاد تمام است، یادآور شد: بسیاری از اندیشمندان برجسته کشورمان گاهی اوقات کتب تخصصی تألیف می‌کنند که مخاطبان آن‌ها محدود است، اما تألیفات دکتر شریفی علاوه بر تخصصی بودن مورد اقبال عمومی واقع شده‌ است.

انتهای پیام
captcha