انوارالعلم؛ مؤسسه‌ای با دوره‌های تخصصی ویژه طلاب تهران
کد خبر: 4093526
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹

انوارالعلم؛ مؤسسه‌ای با دوره‌های تخصصی ویژه طلاب تهران

دوره‌های آموزشی ویژه بانوان و آقایان طلبه از سوی مؤسسه انوارالعلم محمودی تهران برگزار می‌شود.

قرآن خواندنحجت‌الاسلام سعید‌ خوش‌نما، مدیر مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی انوارالعلم محمودی در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: این مؤسسه فعالیت خود را از سال 1390 به صورت غیر رسمی و پس از سپری کردن فرایند مراحل اخذ مجوز در سال 1393 از معاونت قرآن و عترت ارشاد، به صورت رسمی با برگزاری دوره‌های تخصصی آغاز کرده است. 

این مدرس حوزه‌ علمیه با اشاره به اینکه دوره‌های مؤسسه در زمینه معارفی و علوم قرآنی است، بیان کرد: آشنایی با تفاسیر و مفسران، برگزای کارگاه‌های تفسیر، دوره‌ آشنایی با اصول تفسیر قرآن، آیات‌الاحکام(آیاتی که به احکام فقهی و تکالیف عملی ارتباط دارند)، زبان عربی، مکالمه و صرف و نحو از جمله دوره‌های این مؤسسه آموزشی است.

وی با تأکید بر اینکه بیشترین متقاضیان مؤسسه از بانوان طلبه هستند، اظهار کرد: دوره‌های این مؤسسه با رویکرد آشنایی با معارف قرآن و اهل‌بیت(ع) ویژه عموم علاقه‌مندان برگزار می‌شود و در حال حاضر دوره‌ها با استقبال از علاقه‌مندان به تحصیلات حوزوی و بانوان و آقایان طلبه روبرو شده است.

خوش‌نما در پاسخ به این سؤال که میزان تعامل دستگاه‌ها با نهادهای مردمی چگونه است؟ بیان کرد: همواره مجموعه ما به دنبال خودکفایی و اجرای طرح‌ها و کارهای پژوهشی ویژه مؤسسه بودیم و همواره طی این 10 سال به دنبال دریافت ریالی از سوی دستگاه‌های متولی قرآنی نبودیم، بنابراین کمک خاصی نیز از آنها دریافت نکردیم.

وی درباره نحوه برگزاری کلاس‌های مؤسسه، ادامه داد: دوره‌های مؤسسه به صورت حضوری و بدون اخذ شهریه از قرآن‌آموزان، به صورت رایگان برگزار می‌شود.

مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی انوارالعلم محمودی در حال حاضر در تهران، خيابان ايران، خيابان شهيد گل‌محمدی، پلاك 24 قرار دارد.

انتهای پیام
captcha