۴ ویژگی که ما را از امام زمان(عج) دور می‌کند
کد خبر: 4093308
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶

۴ ویژگی که ما را از امام زمان(عج) دور می‌کند

مدیر بنیاد مهدویت خراسان‌جنوبی با بیان اينکه یکی از وظایف مهم هر مسلمان شناخت خوب از امام زمانش است، گفت: آنچه ما را از امام زمان(عج)‌ دور می‌کند عدم معرفت به ایشان است.

حجت الاسلام حسین کمیلی،  مدیر بنیاد مهدویت خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام حسین کمیلی، مدیر بنیاد مهدویت خراسان‌جنوبی، در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: برای توجه به امام زمان(عج) ابتدا باید ببینیم با چه مواردی از این امام دور می‌شویم. آنچه ما را از امام زمان(عج)‌ دور می‌کند عدم معرفت به ایشان است؛ وقتی معرفت به حق امام را نداشته و امام‌شناس خوبی نباشیم طبیعی است که دور می‌شویم.

کمیلی با بیان اينکه یکی از وظایف مهم هر مسلمان شناخت خوب از امام زمانش است، تصریح کرد: در مورد معرفت باید قدم برداشته و کار کنیم؛ نکته دوم ضعف ایمان‌هاست چراکه وقتی ایمان انسان نسبت به اهل بیت(ع) و پیامبر(ص) ضعیف شد از امام فاصله می‌گیرد.

وی با بیان اينکه اگر قرار باشد فاصله‌هایمان کمتر شود باید ایمان‌هایمان قوی شود، افزود: خداوند در آیه ۱۳۶ سوره نساء می‌فرماید: یا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا آمِنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَالْكِتَابِ الَّذِي نَزَّلَ عَلَىٰ رَسُولِهِ وَالْكِتَابِ الَّذِي أَنْزَلَ مِنْ قَبْلُ ۚ وَمَنْ يَكْفُرْ بِاللَّهِ وَمَلَائِكَتِهِ وَكُتُبِهِ وَرُسُلِهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا بَعِيدًا؛ ای کسانی که به زبان ایمان آورده‌اید، به حقیقت و از دل هم ایمان آورید به خدا و رسول او و کتابی که به رسول خود فرستاده و کتابی که پیش از او فرستاده (تورات و انجیل) و هر که به خدا و فرشتگان و کتاب‌های آسمانی و رسولان او و روز قیامت کافر شود به گمراهی سخت و دور از سعادت درافتاده است.

مدیر بنیاد مهدویت خراسان‌جنوبی ادامه داد: بنابر این آیه ایمان واقعی لازم داریم؛ نه زبانی و نکته بعدی که باعث دوری از امام زمان(عج) می‌شود  گناه است که هرچه گناه بیشتر شد غفلت‌ها بیشتر و دوری‌ها شدیدتر خواهد شد.

کمیلی با بیان اينکه دل وقتی درگیر گناه شد از امام زمان(عج) فاصله می‌گیرد، تصریح کرد:‌ در فرازی از زیارت جامعه کبیره می‌خوانیم بین من و خدا گناهانی وجود دارد که تا امام‌ زمان راضی نشود خداوند گناهان مرا نمی‌بخشد.

وی با بیان اينکه یکی از عوامل مهم دوری انسان از ولی خدا  گناه است، اظهار کرد: خداوند در آیه ۱۰ سوره روم می‌فرماید: ثُمَّ كَانَ عَاقِبَةَ الَّذِينَ أَسَاءُوا السُّوأَى أَنْ كَذَّبُوا بِآيَاتِ اللَّهِ وَكَانُوا بِهَا يَسْتَهْزِئُونَ؛ آنگاه فرجام كسانى كه بدى كردند بسى بدتر بود چرا كه آيات خدا را تكذيب كردند و آنها را به ريشخند مى‏‌گرفتند.

کمیلی با بیان اينکه از عوامل دیگر دوری از اهل بیت(ع) و امام لقمه حرام است، تصریح کرد: لقمه‌ها تاثیر زیادی در سعادت و شقاوت انسان دارند و نباید دست کم بگیریم؛ ربا، کم فروشی، احتکار و عدم توجه به خمس و زکات، لقمه را شبهه‌ناک و حرام می‌کند.

وی ادامه داد: در این رابطه خداوند در آیه ۱۶۸ سوره مبارکه بقره می‌فرماید: يَا أَيُّهَا النَّاسُ كُلُوا مِمَّا فِي الْأَرْضِ حَلَالًا طَيِّبًا وَلَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِين؛ اى مردم از آنچه در زمين است‏ حلال و پاكيزه را بخوريد و از گام‌هاى شيطان پيروى مكنيد كه او دشمن آشكار شماست.

کمیلی با بیان اينکه آنچه لازم است در زندگی‌ها رعایت شود لقمه حلال است و نباید از تأثیر آن عامل شد، تصریح کرد: بنابراین اگر دوست داریم به امام زمان خود نزدیک شویم باید به امام شناسی، دوری از گناهان و توبه، تقویت ایمان و توجه به لقمه حلال توجه لازم و کافی داشته و در این راه از کلام مشاوران دینی و مذهبی نیز بهره ببریم.

انتهای پیام
captcha