افتتاح دبیرخانه کنگره بین‌المللی «زنان تحول آفرین» در استان مرکزی
کد خبر: 4092292
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷

افتتاح دبیرخانه کنگره بین‌المللی «زنان تحول آفرین» در استان مرکزی

دبیرخانه کنگره بین‌المللی «زنان تحول آفرین» امروز، 24 مهر، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک افتتاح شد.

کنگره بین المللی زنان تحول آفرین

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام رسول ظرافت، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، امروز، 24 مهر، در آیین افتتاحیه دبیرخانه کنگره بین‌المللی «زنان تحول آفرین»، که در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار شد، ضرورت توجه به جایگاه زن در اجتماع را مورد توجه قرار داد و افزود: تأثیر بانوان در اثرگذاری‌ها در دو سویه خوبی‌ها و بدی‌ها کاملاً مشخص است.

وی با تأکید براینکه جایگاه زن در محیط اجتماعی بسیار حائز اهمیت است، اضافه کرد: زن در اسلام به بهترین شکل معرفی شده است، اما متأسفانه جایگاه بانوان در حد شعار باقی مانده است. بانوان دارای جایگاه ویژه‌ای هستند که می‌توانند هم برای بانوان و هم آقایان الگو باشند.

ظرافت لزوم معرفی الگوهای اسلامی به بانوان و دختران نوجوان و جوان را خواستار شد و افزود: سیره و مکتب بانوان تراز اسلام و قرآن همچون حضرت زهرا(س)، حضرت مریم(س)، حضرت آسیه(س) و ... باید به نوجوانان و جوانان منتقل شود. مادران می‌توانند علاوه بر تأثیرگذاری روی دخترانشان، روی همسر و فرزندان پسر خود نیز تأثیرگذار باشند.

مرتضی قاسمی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، نیز در این جلسه گفت: بانوی تحول آفرین در گام اول باید تعریف شود و نمونه بارز این بانو قطعاً حضرت فاطمه(س) هستند؛ چراکه توانستند در عمر کوتاه خود منشأ بسیاری از خدمات باشند که این خدمات تا امروز نیز ادامه دارد.

قاسمی ادامه داد: وقتی سخن از بانوی تحول آفرین می‌شود یعنی بانویی که دارای ویژگی است که می‌تواند در جامعه نوآوری و خلاقیت داشته باشد. برگزاری این کنگره می‌تواند به شناخت هرچه بهتر و بیشتر دختران نوجوان و جوان از الگوهای هم عصر خودشان کمک کند. ما برای کاهش آسیب دختران این سرزمین باید برنامه‌هایی تعریف کرده و آنان را در چارچوب مبانی اسلامی و قرآنی تربیت کنیم.

اشرف جواهری، مشاور نماینده ولی‌فقیه استان مرکزی در امور بانوان و خانواده، نیز در این مراسم گفت: باید الگوهای خوب و مناسب به دختران نوجوان و جوان معرفی کنیم و سپس از آنان انتظار رفتار درتراز اسلام را داشته باشیم. با فعالیت این کنگره خواهیم توانست در راستای اشاعه و احیای فرهنگ ناب اسلامی قدم برداریم.

جواهری بروز جریانات اخیر را نشان از کم‌کاری‌ها در حوزه فرهنگ دانست و ادامه داد: نباید از فرهنگ اسلامی غافل شویم و ایجاد اتفاقات ناشی از غفلت ما از جوانانمان است. دختران نوجوان آماده پذیرش هستند، اما ما در این حوزه جدی وارد نشدیم. امیدست بانوان مستعد و نخبه وارد میدان شوند و به بانوان نوجوان و جوان در راستای درک مفاهیم دینی و قرآنی کمک کنند.

یادآور می‌شود، در پایان این جلسه خانم ناطقی، استاد دانشگاه به عنوان دبیر این کنگره بین‌المللی معرفی و حکم وی برای یکسال اعطا شد.

انتهای پیام
captcha