گزارش ایکنا از اختتامیه مسابقات قرآن نیروی دریایی سپاه
کد خبر: 4091487
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۲

گزارش ایکنا از اختتامیه مسابقات قرآن نیروی دریایی سپاه

مراسم اختتامیه مرحله نیمه نهایی چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن کریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طیف سربازان و پایوران در مرکز امامت امام صادق(ع) قم برگزار شد.

اختتامیه مرحله نیمه نهایی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم نیروی دریایی سپاه

به گزارش ایکنا از قم، مراسم اختتامیه مرحله نیمه نهایی چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن کریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طیف سربازان و پایوران روز گذشته، 20 مهرماه در مرکز امامت امام صادق(ع) نیروی دریایی سپاه در قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحمید رئیسی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به آیاتی از کلام‌الله مجید اظهار کرد: طبق فرموده قرآن ما مسلمان قدرتمند هستیم و ابزار قدرتی داریم که پایان‌ناپذیر است؛ تمام قدرت‌های مادی تمام‌شدنی است و تنها کتابی که تاریخ مصرف ندارد قرآن است.

وی گفت: طبق آیات قرآن این کتاب برای هدایتگری و تبدیل ظلمات به نور آمده است. جامعیت قرآن تنها منحصر به خودش است؛ هر آیه به نظر می‌رسد که تازه نازل شده است و برخلاف سایر کتاب‌ها نیاز به ناطق ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحمید رئیسی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: ظلمت بالاترین جهل است و آن‌قدر مخرب است که امام حسین(ع) به خاطر آن جان می‌دهد تا مردم آگاهی یابند و بفهمند. قرآن جهل را به علم، ستمگری را به عدالت و فساد را به اصلاح تبدیل می‌کند.

رئیسی گفت: خداوند در قرآن شفا قرار داده و این موضوع مختص تمام آیات است و برخلاف بعضی از داروها که مشابه دارند، قران مشابه ندارد ضمن اینکه در اختیار تمام مردم است. فلسفه تمام توصیه‌ها در قرآن نیز برای تمام زمان‌هاست. قرآن برای عمل آمده است، ما باید به آن عمل کنیم و بدانیم در تمام مراحل زندگی کاربرد دارد و باید مدنظر باشد.

بازنگری در میزان عمل به قرآن در زندگی امروزی

در ادامه این مراسم دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و هفته فرماندهی انتظامی اظهار کرد: خداوند به قرآن وصیت می‌کند و این وصیت خداوند یعنی قرآن را ارج بنهیم و در آن تدبر و به آن عمل کنیم. کسی نمی‌تواند بگوید دین اسلام سیاسی نیست، چراکه تشکیل حکومت توسط پیامبر اکرم(ص) نشان‌دهنده سیاست است. قرآن و دین در تمام شئون ما حاضر است، این قرآن و نام پاک ائمه اطهار(ع) بود که در طول هشت سال دفاع مقدس کشور ما را نگاه داشت، این از برکات قرآن است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه باید در میزان عمل به قرآن در زندگی و شئونات امروز بازنگری کرد، گفت: هر کدام از قرآنیان حاضر در نیروهای مسلح باید سفیر قرآن باشند تا با استفاده از آنان، قرآن به قلب‌ها جلا دهد، زیرا به نور قرآن است که دل جلا می‌گیرد و روح قرآن است که به زندگی نورانیت می‌بخشد.

دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

وی با بیان اینکه برخی حامل قرآن هستند اما عامل به آن نیستند، اظهار کرد: خداوند در قرآن همواره تأکید کرده است که زیر بار ظلم نروید و با توجه به اینکه قرآن برای تمام نسل‌ها و زمان‌ها است، جمهوری اسلامی به قرآن عمل کرد و به همین دلیل دنیای زر، زور و تزویر بر علیه آن جمع شده است اما حتی اگر دنیا هم بر علیه ما جمع شود هیچ باکی وجود ندارد.

تنگسیری ادامه داد: اگر حافظ قرآن هستیم باید عامل به آن هم باشیم و آن چیزی که خداوند دوست دارد را دوست بداریم و آن چیزی که خداوند از آن تبری می‌جوید از آن تبری کنیم این یعنی عمل به قرآن.

فعالان عرصه قرآن از اذهان مردم در مقابل جنگ شناختی مراقبت کنند

در ادامه حسین محبی، معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه در سخنانی بیان کرد: دشمن در روند دشمنی خودش در هر زمانی شیوه جدیدی از دشمنی را پیش می‌گیرد، در دوران دفاع مقدس دشمن تصور می‌کرد که با حمله و جنگ نظامی می‌تواند انقلاب اسلامی را از بین ببرد یا در درون مرزهای کشور زمین گیر کند و در ادامه با جنگ‌های گوناگون در حوزه‌های مختلف در مقابل جمهوری اسلامی قد علم کرد، زمانی که دشمن دشمنی خود را ابراز می‌کند نشانگر زنده و پویا بودن حرکت انقلاب است و پاسداران پاسدار این حرکت رو به جلو و دگرگونی هستند.

وی گفت: دشمن در حال حاضر درصدد ایجاد اختلال در سیستم ادراکی مردم ماست تا نتوانند واقعیت‌ها را آن‌گونه که هست تشخیص بدهند و شبه‌افکنی می‌کند تا دچار اشتباه شوند و نتوانند حقیقت‌ها را درک کنند و این موضوع با تبلیغات، اخبار و تصویرسازی‌های نادرست اتفاق می‌افتد که به آن جنگ شناختی می‌گویند.

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: قرآنیان که از معارف عمیق قرآن بهره می‌برند قادرند از اذهان مراقبت کنند و به گفته مقام معظم رهبری آیت‌الله خامنه‌ای(حفظه الله) با قرائت قاریان، قرآن بر قلب‌های حاضران نازل می‌شود و با مواجهه قرآنی با مخاطبان در واقع معارف الهی را بر قلب و ذهن انسان‌ها نازل می‌کند و ذهنی که با معارف قرآنی آشنا باشد دچار اختلال نمی‌شود.

حسین محبی، معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه

محبی گفت: بالاترین و متعالی‌ترین فرهنگ دنیا، قرآن است و قرآنیان با بهره‌مندی از این فرهنگ می‌توانند هم در مقابل حمله دشمن ایستادگی کنند و هم به مبانی دشمن حمله کنند، این میدان میدان شماست.

وی افزود: فرمانده محترم کل سپاه پاسداران بر فراگیرشدن فرهنگ قرآن در سراسر سپاه تأکید دارند و به همین منظور و برای رفع موانع و هم‌افزایی ظرفیت‌ها برای جاری کردن فرهنگ قرآن و نیز افزایش تعداد حافظان، قاریان و آشنایان به معارف قرآن، قرارگاه قرآنی را تشکیل دادند.

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه همواره نیروی دریایی سپاه در امور قرآنی پیش‌رو است، گفت: امسال نیز در کل فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی نیروی دریایی سپاه رتبه اول را کسب کرده است.

توجه به آمادگی معنوی در کنار آمادگی رزمی در نیروهای نظامی

در جریان این مراسم بهرامی، معاون روابط عمومی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد: یکی از مواردی که همواره در آیین‌نامه‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌های فرهنگی مدنظر بوده، مباحث دینی و مهم‌تر از آن قرآنی است.

وی ادامه داد: در زمینه اجرای امور قرآنی هر سال دستورالعمل‌ها و برنامه‌های قرآنی متعدد به صورت مستمر انجام می‌شود و برای مسئولان و تصمیم‌گیران مهم است که در کنار آمادگی رزم در نیروهای مسلح، آمادگی معنوی هم وجود داشته باشد، زیرا یکی از فاکتورهای موفقیت در پیشبرد اهداف، مسائل معنوی و قرآنی است.

معاون روابط عمومی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه گفت: نیروی دریایی سپاه در سطح رده‌های سپاه و حتی نیروهای مسلح در امور قرآنی اقدامات مهم و قابل اشاره‌ای دارد و سال‌های متمادی است که تیم قرآنی «ندسا» جزو برترین‌های مسابقات قرآنی سپاه و نیروهای مسلح است.

بهرامی در رابطه با در نظر گرفتن امتیازات برای قرآنیان نیروی دریایی سپاه افزود: قرآنیان نیروی دریایی سپاه در طرحی با عنوان مطهرون تشویق می‌شوند و علاوه بر تشویق مادی و مرخصی تشویقی برای کارکنان رسمی و وظیفه، برای حافظان به ازای هر 5 جز شش ماه ارشدیت تشویقی و از 20 جزء به بالا به ازای هر 5 جزء یک سال ترفیع درجه تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از علایق داوطلبان جذب و خدمت در نیروی دریایی سپاه مسائل قرآنی است، گفت: اجرای برنامه‌ها و مسابقات قرآنی و امتیازات در نظر گرفته شده برای قرآنیان ندسا به جهت به روزرسانی و ارتقا جامعه آماری ما از نظر کمی و کیفی است که با بررسی‌های انجام شده مشخص شد این تشویقات تأثیر بسیار زیادی در انس با قرآن در ندسا داشته است.

یادآور می‌شود، مرحله نیمه نهایی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رشته‌های اذان، قرائت ترتیل و قرائت تحقیق، حفظ 5، 10، 15، 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم، مفاهیم سطح یک و دو از روز 18 مهرماه به مدت سه روز در مرکز امامت امام صادق(ع) نیروی دریایی سپاه با رقابت 135 نفر از کارکنان رسمی و وظیفه برگزار شد که در پایان 35 نفر به‌عنوان نفرات برتر معرفی و از آن‌ها تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha