خواص مراقب باشند آب به آسیاب دشمن نریزند
کد خبر: 4090102
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
امام‌جمعه شهرکرد:

خواص مراقب باشند آب به آسیاب دشمن نریزند

امام‌جمعه شهرکرد با اشاره به حوادث اخیر در کشور و با تأکید بر اینکه نگاه همگان به‌ویژه خواص باید برخاسته از بصیرت و آگاهی باشد، گفت: خواص مراقب باشند که آب به آسیاب دشمن نریزند و بدانند که دشمن در پی چه اهدافی است و چگونه نقشه‌های خود را اجرایی می‌کند.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهامحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهرکرد، امروز، ۱۵ مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به یک موعظه نبوی، اظهار کرد: وجود مقدس پیامبر(ص) با لحنی متعجبانه در حدیثی با این مضمون می‌فرمایند که چرا اکثر مردم محبت دنیا در دلشان بر محبت آخرت غلبه دارد و آنچنان آنان غافل و این محبت وافر است که گویی مرگی وجود ندارد یا اگر هست، به سراغ آنان نمی‌آید. مطابق این روایت، اکثر مردم دنبال حق نیستند، به مال دنیا و زرق و برق دل بسته‌اند و آنچه از اموات می‌بینند و می‌شنوند نه‌ تنها نفی می‌کنند بلکه اعتنایی هم نکرده و غافل هستند از اینکه این سرنوشت به سراغ آنان بیاید.

وی ادامه داد: مرگ آنی و لحظه‌ای است و پس از مرگ باید توان پاسخگویی به اعمال را داشته باشیم. امید است از موعظه‌های قرآنی و نبوی و موعظه تاریخ درس عبرت بگیریم.

نکونام با اشاره به روز روستا و عشایر بیان کرد: روستاییان و عشایر در عرصه تولید مشغول کارند و باید رنج و آلام آنان را دریابیم و چه بسیار روستاییانی که راه دسترسی ندارند و با دشواری‌های فراوان زندگی می‌کنند که قبلاً نیز بیان شد. حدود ۳۵ روستا از امکانات اولیه و زیرساخت‌هایی چون جاده دسترسی محرومند و انتظار می‌رود که تلاش‌ها در این حوزه با سرعت بیشتری پیش برود.

امام‌جمعه شهرکرد روز جهانی کودک و ضرورت توجه به آینده‌سازان مملکت را نیز یادآور شد و تصریح کرد: کودکان باید در محیط رأفت و محبت پرورش یابند و خانواده‌ها در این خصوص باید توجه کنند تا آینده‌سازان مملکت در فضایی بالنده و مطلوب رشد کنند و تربیت شوند.

تفرقه اجازه تعالی نمی‌دهد

نکونام با یادآوری ۱۲ ربیع‌الاول و آغاز هفته وحدت، تأکید کرد: امروز و در این ایام بیش از همیشه قدر و منزلت وحدت برایمان روشن شد؛ امروز شیعه و سنی باید با وحدت در کنار هم قرار گیرند و باورهای خود را تقویت کنند بی‌آنکه وحدت‌شکنی اتفاق بیفتد. آنان ید واحده در برابر استکبار هستند و می‌دانند که وحدت درون جهان اسلام یک ضرورت است.

نکونام تأکید کرد: امروز علاوه بر وحدت درون جهان اسلام، نیازمند وحدت درون کشور نیز هستیم، اگر وحدت مخدوش شود آسیب خواهیم دید؛ وحدت راه روشنی دارد و جامعه متحد حول یک محور و هدف مقدس یعنی ولایت فقیه و انقلاب اسلامی به سوی تمدن نوین اسلامی حرکت می‌کند.

وی با تصریح اینکه نباید اجازه دهیم که تفرقه در استان و کشور ایجاد شود، گفت: تفرقه آسیب‌زاست و اجازه تعالی نمی‌دهد، لذا هر چه می‌توانیم باید در این مقطع که دولتمردان ارزشی نیز در جهت عمران و آبادی کشور در تلاش هستند، این وحدت تقویت شود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری بیان کرد: خودزنی، تضعیف و شکستن جایگاه افراد و نیروها مانع حرکت و رسیدن به مقصد می‌شود؛ اگر مساجد را به بهانه ایرادات و اشکالات خالی کنیم و صف‌های نماز جماعت را تضعیف کنیم از حرکت می‌مانیم؛ نمازهای جمعه و جماعت محور وحدت هستند و عمران و آبادی نیز در سایه وحدت و همدلی تحقق می‌یابد.

امنیت؛ نعمتی عظیم اما مجهول

نکونام با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در پادگان فراجا و در جمع نیروهای مسلح، تصریح کرد: ایشان تأکید داشتند که نباید اجازه دهیم که دشمن به نتیجه برسد؛ همبستگی‌ها باید تقویت شوند، موضع‌گیری‌ها آگاهانه و صریح باشد؛ می‌طلبد که در این مقطع، نگاه همگان به سمت محور یعنی مواضع ولی امر باشد.

وی تأکید کرد: خواص مراقب باشند که آب به آسیاب دشمن نریزند و بدانند که دشمن در پی چه اهدافی است و چگونه این نقشه‌ها را اجرایی می‌کند، نگاه همگان به‌ویژه خواص باید برخاسته از بصیرت و آگاهی باشد و اگر این توصیه‌های رهبری تحقق یابد، پیوند ما مستحکم خواهد شد.

امام‌جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه باید نیروهای خدوم ملت شناخته شوند، گفت: نیروی انتظامی یک نیروی فعال، کارآمد و خدوم است که خدمات این نیروها باید شناخته شوند؛ البته حوادث اخیر سبب اقبال عمومی بیش از پیش به ارزش کار نیروی انتظامی شد و همه فهمیدند که این نیروی خدوم تا چه اندازه امنیت‌ساز است.

نکونام با بیان اینکه حوادث اخیر بلیه‌ای بود که دشمن ساز‌وکار آن‌را فراهم کرد، گفت: امنیت از نعمت‌های بسیار عظیم اما مجهول است، در حوادث اخیر که عوامل اغتشاش به مساجد، قرآن کریم، ناموس و مقدسات هتک حرمت کردند قدر و منزلت امنیت برای همگان هویدا شد و لذا قدر نیروهای خدوم پلیس باید بیش از پیش شناخته شود.

انتهای پیام
captcha