اعزام چهار برگزیده از قم به مرحله کشوری جشنواره قرآنی مدهامتان
کد خبر: 4089572
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵

اعزام چهار برگزیده از قم به مرحله کشوری جشنواره قرآنی مدهامتان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم از راهیابی چهار نفر از این استان به مرحله کشوری جشنواره مدهامتان در شیراز خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حیدری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قمبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حیدری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم با اشاره به هدف برگزاری مسابقات مدهامتان گفت: کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم، شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به فعالیت‌های قرآنی، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال قرآنی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی ادامه داد: ایجاد بستر مناسب برای حضور نوجوانان و جوانان در مسابقات سازمان اوقاف و امور خیریه و سایر مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن کریم، استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی جهت تقویت بخش فعالیت‌های قرآنی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و آشنایی بیش از پیش مسئولان و مردم با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از دیگر اهداف برگزاری جشنواره است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم به برگزاری مرحله استانی مسابقات مدهامتان اشاره کرد و گفت: این مرحله با حضور بیش از 300 خانم و آقا در قم برگزار شد که از سطح بالایی برخوردار بود.

حیدری ادامه داد: در نهایت چهار نفر از استان قم به مرحله کشوری جشنواره مدهامتان در شیراز راه یافتند که در رشته‌های حفظ، قرائت ترتیل و قرائت تحقیق رقابت خواهند کرد.

وی یادآور شد: مسابقات سال جاری در دو بخش بانوان و آقایان در گروه‌های سنی ۱۶ تا ۳۰ سال برگزار می‌شود که شامل رشته‌های حفظ کل و قرائت تحقیق ویژه بانوان و رشته‌های اذان، حفظ کل، قرائت تحقیق و ترتیل ویژه آقایان است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم افزود: در دوره‌های گذشته به‌صورت متوالی و متناوب، استان‌های خراسان رضوی، خوزستان، قم، اصفهان، زنجان، هرمزگان و... میزبان مرحله کشوری این مسابقات بوده‌اند.

حیدری تصریح کرد: در این دوره  و در مرحله استانی بالغ بر ۱۵ هزار نفر از جوانان و نوجوانان از سراسر کشور در مسابقات شرکت کرده‌‎اند که قریب به ۱۵۰ نفر به مرحله پایانی راه پیدا کرده‌اند.

وی یادآور شد: مسابقات صبح روز چهارشنبه، 13 مهرماه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) آغاز خواهد شد و تا صبح پنج‌شنبه، 15 مهرماه ادامه دارد و عصر پنج‌شنبه نیز اختتامیه مسابقات برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha