تقدیر از خدمات خادمان قرارگاه اربعین در قم
کد خبر: 4086628
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۵

تقدیر از خدمات خادمان قرارگاه اربعین در قم

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر قم گفت: باوجود اینکه رویکرد و رسالت قرارگاه اربعین استان، مردمی است اما لازم بوده تا دستگاه‌های متولی نیز به رسالت‌های اجتماعی و دینی خود در ارتقای زیرساخت‌ها و روند خدمات‌رسانی‌ها عمل نمایند.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی شهرداری قم نرجس نیازمند، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر قم طی سخنانی با اشاره به ایام اربعین حسینی و ارائه خدمات به زوار اربعینی در استان قم اظهار کرد: خادمان قرارگاه مردمی اربعین برای پنجمین سال متوالی از ۱۱ شهریورماه به مدت ۲۵ روز متوالی پذیرای زائران اربعین حسینی از سراسر ایران و اقصی نقاط جهان هستند.

وی افزود: تشکیل غرفه‌های فرهنگی مانند پاسخگویی به شبهات، کودک و نوجوان، ظهور، شهدا، کتاب و اربعین و هم‌چنین ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از جمله خدمات قرارگاه در ایام اربعین به زائران حضرت سیدالشهدا(ع) خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر قم اخلاص و گمنامی را از ویژگی‌های خاص قرارگاه مردمی اربعین دانست و ادامه داد: خادمان این قرارگاه به‌رغم میل و توانایی حضور در آیین پیاده‌روی و حضور در عتبات عالیات، ترجیح دادند تا با حضور در این قرارگاه در خدمت زائران اربعین حسینی باشند.

وی فعالیت جهادی را ویژگی دیگر قرارگاه مردمی اربعین یاد کرد و گفت: طی دو سال گذشته با شیوع بیماری کرونا و محدودیت ناشی از آن، قرارگاه مردمی اربعین به‌صورت محدودتری در خدمت زائران بود اما از امسال و با مدیریت نسبی این بیماری، شاهد فعالیت افزون بر ۴ هزار و ۵۰۰ خادم به‌صورت شبانه‌روزی به زائران اربعین هستیم.

نیازمند ادامه داد: باوجود اینکه رویکرد و رسالت این قرارگاه مردمی است، اما لازم بوده تا دستگاه‌های متولی نیز به رسالت‌های اجتماعی و دینی خود در ارتقای زیرساخت‌ها و روند خدمات‌رسانی‌ها عمل نمایند.

رییس کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قم، با تأکید دوباره بر اینکه خادمان قرارگاه مردمی اربعین، جهادگران واقعی هستند، تصریح کرد: قرارگاه مردمی اربعین از ۱۱ شهریورماه در صحن امام حسن‌عسکری (ع) مسجد مقدس جمکران برپا شده و تا پنج مهرماه مشغول خدمت‌رسانی‌ به زائران ایرانی و غیر ایرانی است.

انتهای پیام
captcha