محرومین و معلولین واجد شرایط مسکن ملی شناسایی شوند
کد خبر: 4086392
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸

محرومین و معلولین واجد شرایط مسکن ملی شناسایی شوند

استاندار قم گفت: مسکن معلولین و محرومین می‌بایست در داخل پروژه‌های نهضت ملی ساخته شود تا کرامت انسانی این عزیزان حفظ شود و ساخت مسکن برای این گروه در جاهای دیگر که ممکن است کرامت آنان را خدشه‌دار کند پرهیز شود.

سیدمحمدتقی شاهچراغی، استاندار قمبه گزارش ایکنا از قم، سید محمدتقی شاهچراغی، استاندار قم، امروز یکشنبه در جلسه شورای مسکن استان که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، با اشاره به نیاز روزافزون کشور برای ساخت مسکن اظهار کرد: مسکن نیاز ضروری جامعه بوده و ما می‌بایست با سرعت و دقت به سمت رفع این مشکل حرکت کنیم.

وی با اشاره به کمبود زمین در استان قم و به‌ویژه در شهرستان جعفرآباد، بر لزوم پیگیری و اتخاذ تمهیدات لازم برای رفع مشکل زمین برای طرح نهضت ملی مسکن تأکید کرد.

استاندار قم با اشاره به وجود 92 هزار متقاضی تأیید صلاحیت شده برای تأمین مسکن در استان قم تصریح کرد: اداره راه و شهرسازی می‌بایست تمام نیازها برای ساخت این تعداد واحد را به دستگاه‌های خدمت رسان ارائه دهد تا از اتلاف وقت در روند احداث این پروژه‌ها جلوگیری شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بحث مسکن معلولین و محرومین اشاره کرد و افزود: مسئولان اداره کل بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی استان قم می‌بایست به‌سرعت افراد واجد شرایط را شناسایی تا برای ساخت مسکن آن اقدام شود.

شاهچراغی اضافه کرد: مسکن معلولین و محرومین می‌بایست در داخل پروژه‌های نهضت ملی ساخته شود تا کرامت انسانی این عزیزان حفظ شود و ساخت مسکن برای این گروه در جاهای دیگر که ممکن است کرامت آنان را خدشه‌دار کند پرهیز شود.

وی همچنین با اشاره به‌ضرورت توجه به زیرساخت‌ها در طرح نهضت ملی مسکن، خواستار تأمین کامل مدارس در اراضی ۵۶۰ هکتاری شد.

نماینده عالی دولت در استان قم تسهیلات ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن را موردتوجه قرارداد و خواستار کاهش مبلغ اقساط و هزینه ساخت برای کاهش بار مالی به مردم به‌ویژه اقشار محروم شد و افزود: از ظرفیت شرکت‌های تعاونی برای ساخت مسکن استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تقاضای بالای ساخت مسکن در قم، می‌بایست بحث بازسازی بافت های فرسوده موردتوجه قرار گیرد که این امر موجب کاهش هزینه‌های ساخت و تأسیسات می‌شود.

استاندار قم ضمن تقدیر از مشارکت خیرین دربحث ساخت مسکن و به بحث مسکن کارگری نیز اشاره کرد و گفت: سازمان صمت استان می‌بایست گزارش کاملی از وضعیت مسکن کارگری و واحدهای مورد نیاز ارائه دهد تا در این مورد نیز تصمیم‌گیری شود. همچنین از مشارکت خیرین در بحث ساخت مسکن تقدیر کرد.

 

انتهای پیام
captcha