توزیع مخازن ذخیره‌سازی پسماند در مراسم پیاده‌روی اربعین قم
کد خبر: 4085401
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰

توزیع مخازن ذخیره‌سازی پسماند در مراسم پیاده‌روی اربعین قم

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: مخازن ذخیره‌سازی پسماند از سوی شهرداری قم در میان جمعیت مراسم جاماندگان اربعین حسینی توزیع می‌شود.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سیدعبدالله میرابراهیمی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به برگزاری مراسم‌های ویژه اربعین حسینی و خدمت‌رسانی به زائران در قم و عراق اظهار کرد: زحمات و خدمات شهرداری در سنوات گذشته برای خدمت‌رسانی به زائرین در داخل و خارج از کشور جای قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه خیل عظیمی از عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در این مراسم حضور دارند، افزود: در این راستا بخش‌های مختلف مدیریت شهری برای استقبال از زائران اربعین حسینی در آماده باش کامل قرار دارند و برنامه‌ریزی لازم برای خدمت‌رسانی مطلوب به زائران صورت گرفته است.

میرابراهیمی گفت: هر ساله و همزمان با برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) در کشور عراق، رهاسازی و تجمع پسماندها در طول مسیر و هم‌چنین معابر و خیابان‌های شهرهای عراق، با بروز مشکلات بهداشتی، زیست محیطی و خدمات شهری مختلفی همراه بوده و در برخی نقاط آلودگی منظر، انتشار بوی ناخوشایند، ریزش شیرابه و تکثیر جانوران موذی هم‌چون مگس، ازجمله پیامدهای تکراری دوره‌های پیشین است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم افزود: به همین منظور هرساله ، مخازن ذخیره‌سازی پسماند از سوی شهرداری قم در مسیر پیاده‌روی اربعین توزیع می‌شود که امسال نیز این اتفاق صورت می‌گیرد.

وی به برگزاری مراسم‌های اربعین حسینی در شهر قم اشاره کرد و گفت: مخازن جمع‌آوری پسماند در میان ایستگاه‌های صلواتی و مواکب شهر قم نیز توزیع می‌شوند.

انتهای پیام
captcha