سه دستور زیارت اربعین برای همراهی با امام حسین(ع)
کد خبر: 4082926
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲

سه دستور زیارت اربعین برای همراهی با امام حسین(ع)

استاد حوزه علمیه گفت: برای اینکه به همراهی با اباعبدالله دست پیدا کنیم زیارت اربعین سه دستور به ما داده است که بگوییم قلب من تسلیم و هماهنگ با قلب تو، کارهای من هماهنگ با کارهای تو و تمام توان من برای کمک به تحقق اهداف تو است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم، استاد حوزه علمیهبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم، استاد حوزه علمیه در سخنرانی شامگاه 12 شهریورماه حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه دلدادگی عاشقان اباعبدالله(ع) به ایشان باعث می‌شود که خود را به آن حضرت نزدیک کنیم، اظهار کرد: خداوند در آیه ۶۹ سوره نساء می‌فرماید راهکار نزدیک شدن و در معنای قرآنی همراهی و معیت با آل‌الله اطاعت از خدا و رسول است.

وی با بیان اینکه در زیارت عاشورا از خدا می‌خواهیم که هم در دنیا و هم در آخرت با امام حسین (ع) باشیم، گفت: کسی که مطیع خدا و رسول باشد نه تنها در آخرت بلکه در همین دنیا هم با انبیاء است و از همراهی و معیت با آنها لذت می‌برد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در فراز پایانی زیارت اربعین به ما یاد داده‌اند که خطاب به امام‌حسین(ع) بگوییم من می‌خواهم با تو باشم و با دشمنانت نباشم، افزود: برای اینکه به همراهی با اباعبدالله دست پیدا کنیم زیارت اربعین سه دستور به ما داده است که بگوییم قلب من تسلیم و هماهنگ با قلب تو، کارهای من هماهنگ با کارهای تو و تمام توان من برای کمک به تحقق اهداف تو است.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم با اباعبدالله(ع) باشیم باید قلب، رفتار و هدف ما با ایشان هماهنگ باشد، گفت: رمز همراهی با امام حسین(ع) در همراهی قلبی است، زیرا قلب کانون معرفت و بینش است و نگاه ما به دنیا و آخرت باید مانند نگاه امام حسین(ع) باشد.

حاج ابوالقاسم ادامه داد: امام حسین(ع) در نامه‌ای که به برادرشان محمد حنفیه نوشتند فرمودند دنیا گویی که هیچ وقت نبوده است و آخرت گویی که همیشه بوده است و این نشان دهنده نگاه امام حسین(ع) به دنیا و آخرت است.

وی با بیان اینکه از نگاه امام حسین(ع) آخرت همین الان محقق است و نسیه نیست، افزود: اگر نگاه کاسب ما به دنیا و آخرت مانند نگاه امام حسین(ع) باشد دیگر سر مشتری خود کلاه نمی‌گذارد و اگر هر کدام از ما این گونه به دنیا و آخرت نگاه کنیم گناه و تخلف نمی‌کنیم.

استاد حوزه علمیه گفت: امام حسین(ع) به مرگ به عنوان پلی برای عبور نگاه می‌کردند و شهدای ما نیز اینگونه به مرگ نگاه می‌کردند.

وی با بیان اینکه قلب کانون گرایش است، افزود: قلب مرکزی برای محبت ورزیدن و نفرت است و وقتی می‌گوییم قلب من با قلب امام حسین(ع) هماهنگ است نباید نسبت به مرکز فساد و استکبار در جهان محبتی در دل داشته باشیم و دلداده آمریکای جنایتکار باشیم.

حاج ابوالقاسم افزود: امام حسین(ع) عاشق مستضعفان و مؤمنان بودند و از هر قوم و قبیله‌ای با هر نژادی در اصحابشان وجود داشت، بنابراین کسی که می‌گوید قلبم با قلب امام حسین(ع) هماهنگ است باید به همه مدافعان حرم عشق بورزد خواه از افغانستان باشد یا از پاکستان، یمن، سوریه و لبنان باشد.

انتهای پیام
captcha