چرایی کاهش تعداد متسابقان رشته تحقیق در فارس
کد خبر: 4081938
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲

چرایی کاهش تعداد متسابقان رشته تحقیق در فارس

نفر اول رشته قرائت تحقیق چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان فارس با بیان اینکه تعداد متسابقان این رشته کاهش یافته است، دلیل این مسئله را نبود کرسی تلاوت بانوان در سطح شیراز و استان عنوان کرد.

زهرا حسین‌پور، قاری برجسته استان فارسزهرا حسین‌پور، نفر اول رشته قرائت تحقیق چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان فارس، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، در ارزیابی مسابقات امسال گفت: آن چیزی که در رشته قرائت تحقیق در مسابقات استان فارس مشاهده شد، کاهش تعداد متسابقان بود.

وی افزود: متأسفانه تعداد متقاضیان شرکت در رشته قرائت تحقیق در استان فارس کاهش پیدا کرده است و این مسئله قطعاً بر روی کیفیت تلاوت‌ها هم تأثیرگذار است.

حسین‌پور تصریح کرد: به طور در استان فارس در رشته قرائت تحقیق بانوان به دلیل محدودیت‌هایی که وجود دارد، تعداد متقاضیان کمتر است زیرا قرائت بانوان جامعه کارکرد کمی دارد و حتی متقاضیان رشته ترتیل بیشتر از رشته تحقیق است زیرا رشته قرائت تحقیق کرسی تلاوت می‌طلبد تا بتوانند استعدادهای خود را شکوفا کنند.

این قاری ممتاز استان فارس ادامه داد: در حال حاضر متأسفانه هیچ کرسی تلاوتی برای بانوان در سطح شیراز و استان فارس برپا نمی‌شود تا بانوان بیشتری بتوانند در این عرصه رشد کرده و یا افراد بیشتری جذب این رشته شوند.

وی با اشاره به تأثیر برپایی کرسی‌های تلاوت در سطح تلاوت‌ها اظهار کرد: وقتی کرسی تلاوت برپا می‌شود، در حقیقت نوعی کارگاه آموزشی برای شرکت‌کنندگان است زیرا کرسی تلاوت جایی است که قاری تلاوت کرده و اشکالات تلاوتش برطرف می‌شود.

حسین‌پور اضافه کرد: متأسفانه حتی کلاس‌های آموزشی هم با حضور اساتید کشوری برای بانوان در استان فارس وجود ندارد که حداقل قاریان استان بتوانند در آن کلاس‌ها شرکت کنند و سطح قرائت خود را ارتقا دهد.

این داور مسابقات قرآن اظهار کرد: در استان‌های وقتی کرسی تلاوت یا یک کلاس آموزشی برای آقایان برپا می‌شود، استاد همان کرسی یا کارگاه یک روز دیگر را برای آموزش بانوان اختصاص می‌دهد اما متأسفانه در شیراز و استان فارس چنین چیزی وجود ندارد.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
پران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۸ - ۲۳:۵۹
0
0
واقعا درست می‌فرماید استاد بزرگوار
captcha