مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف در فارس پایان یافت
کد خبر: 4081308
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱

مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف در فارس پایان یافت

مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در استان فارس در بازه زمانی 3 تا 5 شهریورماه در دو بخش بانوان و آقایان در شیراز برگزار شد اما نکته حائز اهمیت در مسابقات، حضور و تقویت چهره‌های جدید به منظور استمرار این نوع فعالیت‌هاست.

چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف فارس، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در استان فارس در بازه زمانی 3 تا 5 شهریورماه در دو بخش بانوان و آقایان و با رقابت قریب 300 نفر در شیراز برگزار شد. محل برگزاری مسابقات بخش بانوان تالار معلم و بخش آقایان مانند روال سال‌های حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) بود.

نکته‌ای که همواره در مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف فارس شاهد هستیم تکرار همیشگی چهره‌ها و متسابقان هستند. تقریباً می‌توان گفت پایه ثابت تمام مسابقات قرآن اوقاف یکسری از قاریان و حافظان قرآن هستند که عمدتاً این چهره‌ها هم حائز رتبه‌های برتر شده و به مرحله کشوری راه پیدا می‌کردند.

گرچه این اتفاق مبارک است و بعضاً شاهد درخشش این پایه‌های ثابت در مراحل بالاتر هستیم اما نکته حائز اهمیت بحث استعدادیابی و تربیت نسل جدید قاریان و حافظان و مرتلان قرآن برای این خطه است. مسلماً اگر بخواهیم فعالیت‌های قرآنی را تقویت کرده و در استان استمرار دهیم نیاز به تربیت نسل جدید قرا و حفاظ هم داریم تا بتوانند این راه با قوت ادامه دهند.

تا این لحظه نتایج مسابقات بخش بانوان مشخص شده است و نتایج بخش آقایان هم تا ظهر امروز مشخص شده و متعاقباً اعلام خواهد شد اما نتایج این مسابقات حاکی از آن است که چهره جدید در این مسابقات در بخش بانوان در رشته قرائت ترتیل و حفظ 10 جزء بوده است که حائز رتبه‌های برگزیده شده‌اند اما در بخش آقایان تنها در رشته حفظ 20 جزء شاهد رتبه‌آوری چهره‌های جدید بوده‌ایم و مابقی همان چهره‌های هر ساله هستند.

طبق صحبتی که با مسئولان و داوران مسابقات انجام شد، امتیازات متسابقان به خصوص در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل آقایان بسیار نزدیک بوده و رقابت‌ها در سال جاری بسیار خوب بوده است و امیدواریم شاهد درخشش قاریان و حافظانمان در مرحله کشوری این مسابقات باشیم.

در هر روی با اعلام نتایج مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف دفتر این مسابقه در استان فارس بسته شده و شمارش لحظات برای شرکت در مسابقات قرآن برای قرا و حفاظ به سال آینده موکول می‌شود اما نکته مهم توجه به نقاط قوت و ضعف است که باید حتماً هم از سوی مسئولان مربوطه و هم متسابقان مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha