آیین افتتاحیه طرح ملی «حامیم» در کرمان برگزار شد
کد خبر: 4081075
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱

آیین افتتاحیه طرح ملی «حامیم» در کرمان برگزار شد

آیین افتتاحیه طرح ملی حامیم با حضور مسئولان کشوری و استانی و دانشجویانی از سراسر استان، در کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، آیین افتتاحیه طرح حامیم با حضور نماینده ‌ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان، استاندار کرمان، مدیر کل فرهنگی و اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، مسئول استانی نهاد رهبری و دانشجویانی از سراسر استان، امروز، ۵ شهریورماه در دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این مراسم با گرامیداست یاد شهدا و تبریک هفته دولت بیان کرد: همه ما یک عقیده و یک جهانبینی داریم. ایده و عقیده با وجود ما گره می‌خورد اما ایدیولوژی مبتنی بر جهانبینی است و اگر بخواهیم در عقیده کسی تغییر ایجاد کنیم باید جهانبینی او را تغییر دهیم زیرا اگر جهان‌بینی فرد تغییر کند ایده و عقیده فرد نیز تغییر می‌کند.

وی ادامه داد: دانشجویان هر چه می‌خوانند باید دقیق خوانده شود، تا حدی که بتوانند مانند استاد تدریس کنند و درس باید به حدی تکرار شود که ملکه ذهن شود. همچنین دانشجویان باید از فرصت‌های خود استفاده کرده و همواره مطالعه کنند.

امام‌جمعه کرمان با بیان اینکه آرمان و واقعیت در همه امور به ویژه امور سیاسی مانند ریل‌های قطار هستند، گفت: آرمان و واقعیت باید هر دو باشند تا قطار بتواند حرکت کند. اگر فقط به واقعیت توجه شود قطار در جا می‌زند و اگر کسی فقط به آرمان‌ها بپردازد قطار پیش نمی‌رود.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه دانشجویان باید هم به واقعیت‌ها و هم به آرمان‌ها توجه کنند، گفت: آرمان‌ها باید واقعیت‌ها را متناسب با آرمان‌های خود تغییر دهند؛ بنابراین دانشجویان در تمام مسائل باید با توجه واقعیت‌ها، آرمان‌خواهی خود را حفظ کنند.

دانشجویان آرمان‌خواهی را در حد اعلا حفظ کنند

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد شهدا و هفته دولت، گفت: دولت در یک سال گذشته در شرایطی دولت را در دست گرفت که تورم به بالاترین حد خود رسیده بود و مشکلات بسیاری وجود داشت که در طول یک سال بسیاری از مشکلات کاهش و امور سامان یافت.

وی به اصلاح یارانه‌ها اشاره کرد و با بیان اینکه با همراهی مردم کار بزرگی انجام شد، گفت: عملکرد دولت در بخش‌های مختلفی مانند مصرف برق خوب بوده است. همچنین در سفر رییس‌جمهور به کرمان بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای استان کرمان قطعی شده است که هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان آن به زودی پرداخت می‌شود که اتفاق بسیار مهمی بود.

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنانش دانشجویان شرکت کننده در طرح حامیم را افرادی دغدغه‌مند خواند و گفت: شما دانشجویان باید آرمان‌خواهی خود را در حد اعلا همواره حفظ کنید و بپذیرید که بعضی از مسائل با فوریت انجام نمی‌شود.

فداکار با بیان اینکه دانشجویان نباید گرفتار مصلحت اندیشی شوند، تاکید کرد: این دوره، فرصت بسیار خوبی برای کسب تجربه است و اگر دانشجویان می‌خواهند در آینده کشور که بسیار نزدیک است، ایده‌ها و آرمان را به منصه ظهور برسانند باید خود را تجهیز کنند و در این راستا حتما باید مطالعه کرد. همچنین توصیه می‌شود دانشجویان در هر رشته‌ای که هستند تحلیل اقتصادی را یاد بگیرند.

انتهای پیام
captcha