حفظ قرآن، ضامن موفقیت در دیگر عرصه‌های زندگی است
کد خبر: 4079585
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳

حفظ قرآن، ضامن موفقیت در دیگر عرصه‌های زندگی است

رتبه اول حفظ کل قرآن کریم گفت: در هر زمان با برنامه‌ریزی بلندمدت می‌توان حفظ قرآن را به موازات دیگر امور پیش برد چرا که معتقدم قرآن و حفظ آیات منور آن ضامن موفقیت‌های حاصله در سایر عرصه‌های زندگی می‌شود.

زینب امین‌پور، رتبه اول حفظ کل قرآن کریم در چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مرحله استانیزینب امین‌پور، رتبه اول حفظ کل قرآن کریم، در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که شامگاه 29 مردادماه برگزار شد، در گفت‌وگو با ایکنا از قم، با اشاره به اینکه از سن هفت سالگی به مدت پنج سال تا سن دوازده سالگی به حفظ آیات شریف قرآن اهتمام داشته، اظهار کرد: زمانی که مسابقات اوقاف در قسمت شکوفه‌های زیر شانزده سال برگزار می‌شد حدود شش دوره شرکت کردم و رتبه‌های کشوری در حفظ 20 جزء و حفظ کل کسب کردم، اما امسال برای اولین بار بعنوان بزرگسال در مسابقات توفیق حضور داشتم که به لطف خداوند توانستم حائز رتبه شوم.

وی که متولد 1380 و اکنون در جامعه‌الزهرا(س) مشغول تحصیل است، افزود: در هر زمان با برنامه‌ریزی بلندمدت می‌توان حفظ قرآن را به موازات دیگر امور پیش برد چرا که معتقدم قرآن و حفظ آیات منور آن ضامن موفقیت‌های حاصله در سایر عرصه‌های زندگی می‌شود؛ قرآن سراسر برکت است و تاثیر مثبتی در تحصیل و تمامی امور زندگی، انتخاب‌ها و تصمیمات مهم دارد.

امین‌پور با اشاره به اینکه برای مرور روزانه و تثبیت باید زمان زیادی از روز را در اختیار محفوظات قرار داد اما شیرینی‌‌های این مسیر تا حدی زیاد است که سختی‌ها رنگ می‌بازد، گفت: در این دوره مسابقات با توجه به عدم حضور داورها در سالن مسابقات استرس کمتری وجود داشت و این یک قدم مثبت بود هرچند با حضور داورها ارتباطات حاصله بین متسابق و داور بیشتر می‌شد.

وی با اشاره به تاثیر قرآن در زندگی تصریح کرد: آرامشی که انسان در اثر نزدیک با آیات قرآن کریم به دست می‌آورد با هیچ آرامشی قابل قیاس نیست. این آرامش برای من به‌ویژه در دوران کرونا بسیار مشهود و محسوس بود؛ زمانی که پدرم را از دست دادم و دوران بسیار سخت روحی را به لحاظ سوگ پشت سر گذاشتم، قرآن به عنوان یک عامل منحصر به فرد توانست مرا از آن فضا خارج کند و حالم را بهتر و آرامشم را به من القا کند.

امین‌پور یادآور شد: از خداوند متعال خواستارم تا اندوخته‌هایی که از سر لطف و مرحمت به بنده عطا کرده به افرادی که دوست دارند جزو فعالان قرآنی باشند انتقال دهم و بتوانم عامل به آیات مبارک و جلیل‌القدر قرآن باشم، آیاتی که اکنون حافظ آن هستیم و آن را تلاوت می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha