مرحله استانی چهل‌ و پنجمین دوره مسابقات قرآن قم به ایستگاه پایانی رسید
کد خبر: 4079494
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۵

مرحله استانی چهل‌ و پنجمین دوره مسابقات قرآن قم به ایستگاه پایانی رسید

مراسم اختتامیه مرحله استانی چهل‌ و پنجمین دوره مسابقات قرآن شامگاه 29 مردادماه با تجلیل از برگزیدگان در امامزاده سیدعلی(ع) قم برگزار شد.

اختتامیه مرحله استانی چهل‌ و پنجمین دوره مسابقات قرآن قمبه گزارش ایکنا از قم، مراسم اختتامیه مرحله استانی چهل‌ و پنجمین دوره مسابقات قرآن با حضور مجید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمين عباس اسکندری، مدیرکل اداره اوقاف و امور خيريه قم، مسئولین استانی، برگزيدگان و جامعه قرآنی استان شامگاه 29 مردادماه در امامزاده سیدعلی(ع) قم برگزار شد.

در این دوره از مسابقات، شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ پنج جزء، اذان، دعاخوانی و مدیحه‌سرایی به رقابت با یکدیگر پرداختند.

بیش از ۳۰۰ نفر در مرحله شهرستانی حضور داشتند و به دلیل اینکه رشته‌های اذان و دعاخوانی مرحله شهرستانی ندارد، شرکت‌کنندگان در این رشته‌ها مستقیم در مرحله استانی شرکت کرده و اجرای آن‌ها ضبط و در تهران به صورت متمرکز داوری شد.

چهارشنبه ۲۶ مردادماه رقابت متسابقین در بخش دعاخوانی، اذان و تواشیح برادران، روز پنج‌شنبه ۲۷ مردادماه مسابقات آقایان در رشته‌های حفظ، قرائت ترتیل و قرائت تحقیق و روز جمعه ۲۸ مردادماه نیز مسابقات بانوان در رشته‌های حفظ، قرائت ترتیل و قرائت تحقیق در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف و امور خیریه واقع در خیابان انقلاب( چهارمردان) برگزار شد.

حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در این مراسم با عرض خدا قوت به شرکت‌کنندگان و دست‌اندرکاران این مسابقات اظهار کرد: اداره اوقاف استان قم در ارزیابی‌های سالانه در رتبه‌های برتر قرار دارد و در میدان برگزاری عادلانه و منظم مسابقات نیز شاهد این مهم هستیم.

وی با اشاره به اینکه تا رسیدن نقطه ایده‌آل فعالیت‌های قرآنی فاصله داریم، ادامه داد: در مسابقات سازمان اوقاف تلاش داریم که باکیفیت برگزار شود و کم و کاستی‌ها عامدانه نیست بلکه گاهی امکانات و بضاعت ما محدود است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: اگر مشخص کنیم که نیت ما از مسابقه چیست بهترین کیفیت اجرا را در مسابقه خواهیم داشت؛ حمیدرضا عباسی کسی بود که موقع مسابقات کشوری در اوج حساسیت در ردیف جلو می‌نشست برای موفقیت رقیب خویش آیت‌الکرسی می‌خواند و باید فعالان قرآنی به این توجه داشته باشند که نیت‌شان خالص باشد.

مجیدی‌مهر گفت: در سی‌وهشتمین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۰، بعد از اعلام رتبه اول مسابقات بین‌المللی، محمدرضا جاهدی‌نیا شرکت‌کننده در بخش حفظ کل قرآن کریم در این دوره از رقابت‌ها، که به رتبه اول و افتخار بزرگی دست یافته بود با انجام یک سنت حسنه و کاری اخلاقی، صداقت و پایبند بودن به مفاهیم قرآنی را در پیش گرفت و طی تماسی اقرار کرد که «در هنگام تلاوت قرآن از حفظ، یکی از هادیان قرآن تذکری داده بودند که به‌دلیل مجازی بودن مسابقات مورد توجه داوران قرار نگرفته یا به‌دلیل صدای ضعیف هادی قرآن و همزمانی تذکر ایشان با قرائت این تذکر شنیده نشده است»؛ پس از بازبینی فیلم مسابقات توسط داوران موضوع را اعمال کردیم و پس از تغییر نمره اسمش در لیست سه نفر اول مسابقات قرار نگرفت.

وی یادآور شد: جاهدی‌نیا اول تمام تاریخ است و قهرمان قرآنی یعنی امثال ایشان؛ خروجی مسابقات ما امثال جاهدی‌نیا باشند یعنی موفق عمل کردیم و در نهادینه کردن فرهنگ قرآنی موفق بودیم. اگر بدانیم دلیل حضورمان در مسابقات و یا برگزیده شدن چیست؟ آن زمان درهای رحمت واقعی به روی ما باز می‌شود.

یادآور می‌شود، اسامی برگزیدگان به تفیک رشته در خبرگزاری ایکنا اعلام می‌شود.

انتهای پیام
captcha