جامعه قرآنی رقبای خود را در مسابقات تشویق کنند
کد خبر: 4079350
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱

جامعه قرآنی رقبای خود را در مسابقات تشویق کنند

متسابق رشته قرائت تحقیق گفت: جامعه قرآنی متأسفانه در مسابقات شور قرآنی ندارند، در حالیکه باید رقبای خویش را تشویق کنند و به آن‌ها انگیزه بدهند.

قرآنطیبه صبوری، متسابق رشته قرائت تحقیق که با فرزند 3ساله خود در مسابقات حاضر شده بود، در گفت‌وگو با ستاد خبری مرحله استانی چهل وپنجمین مسابقات سراسری قرآن کریم با اشاره به اینکه افراد زیادی در زمینه قرائت شاخص و نخبه هستند اما اینکه چرا در مسابقه شرکت نکردند برای خودم به شخصه جای سوال بود، اظهار کرد: نحوه برگزاری مسابقات در سال‌های گذشته در امامزاده سیدعلی(ع) شباهت بیشتری به مسابقات کشوری داشت و فضای معنوی‌تری بر مسابقات حاکم بود؛ سال‌های گذشته شاهد حضور برخی بانوان از مساجد استان، برای مشاهده مسابقات بودیم که در واقع به نوعی ترویج فرهنگ قرآنی بود.

وی با اظهار گلایه نسبت به جامعه قرآنی از اینکه در مسابقات شور قرآنی ندارند و سایر رقبای خود را تشویق نمی‌کنند و انگیزه نمی‌دهند، ادامه داد: امسال شاهد حضور چهره‌های جدید در مسابقات بودیم که در واقع این نشان دهنده تلاش متولیان قرآنی برای جذب مردم به سوی قرآن است.

وی با اشاره به اینکه در مسابقات باید از داوران بومی بهره بگیرم، گفت: برای خودم به شخصه عجیب است که در استان قم داوران با تجربه‌ای داریم  و ظرفیت قم در حدی زیاد است که می‌توان از داوران قمی برای مسابقات کشوری نیز بهره برد و به دیده شدن نخبگان داوری کمک کرد.

متسابق رشته قرائت تحقیق گفت: بعد از کرونا شاهد برگزاری محلفی برای بروز و دیدن شدن جامعه قرآنی جز مسابقات نبودیم که این ضعف جدی است که متویلان قرآنی باید چاره‌ای بیندیشند؛ کارگاه‌های آموزشی برای متسابقین و داوران برگزار شود تا به پیشرفت بیشتر آنان کمک شود.

صبوری با بیان اینکه بیش از مرحله استانی باید کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شد که شاهد ارتقای کیفی مسابقات باشیم، یادآور شد: سال‌های گذشته استاد راهنما حضور داشت و به متسابقین کمک می‌کرد اما امسال این ضعف جدی مسابقات بود که ما متوجه اشکالات خود نمی‌شدیم.

وی گفت: قدم گذاشتن در راه قرآن آثار تربیتی مثبتی برای فرزندان به همراه دارد و مادری مانعی برای ادامه راه قرآنی نیست بلکه برای بنده به شخصه سبب اعتماد به نفس بالا شده است.

انتهای پیام
captcha