اعلام فراخوان شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان
کد خبر: 4079333
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹

اعلام فراخوان شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از اعلام فراخوان شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در سطح کشور خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار به جشنواره تا پنجم مهرماه سال جاری است.

علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان

علی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: در راستای ارتقای تئاتر خیابانی ایران و حمایت از تولید آثار نمایشی، فراخوان شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با تمرکز بر آثار ارزشمند هنرمندان سراسر کشور منتشر شد.

وی افزود: از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره تقویت امید و افزایش نشاط اجتماعی، تقویت انگیزه همدلی، ارتباط بی واسطه با مخاطبان و شهروندان و تبادل تجربه‌های نو و دانش تئاتر بین هنرمندان کشور است.

دریایی افزود: تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرین، تکریم خانواده، جوانی جمعیت، وفاق و همدلی و ترویج مفاهیم دینی و ارزش‌های اسلامی از محورهای آثار نمایشی جشنواره تئاتر خیابانی است.

مدیرکل ارشاد کردستان با اشاره به اینکه موضوعی آثار ارسالی به این جشنواره آزاد است، بیان کرد: ترویج فرهنگ صلح و دوستی، توجه به حقوق کودک، موضوعات شهروندی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، پاسداشت فداکاری‌های و ایثارگری‌های مدافعان کشور و توجه به قابلیت‌های تئاتر کشور از جمله موضوع آثار نمایشی این دوره از جشنواره بوده است.

وی با اشاره به بین‌المللی برگزار شدن این دوره از جشنواره افزود: شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی دارای هشت بخش بوده است. اولین بخش جشنواره مسابقه تئاتر خیابانی ایران است که به صورت رقابتی خواهد بود، بخش دیگرگونه‌های اجرایی که به عنوان تخصصی‌ترین بخش تئاتر بیرونی شامل تئاتر محیطی، شورایی، کاربردی و بینا‌رشته‌ای است بخش دیگرگونه شامل نمایش‌های آیینی و سنتی بوده است که در این بخش آثار براساس فرهنگ بومی و محلی مورد توجه بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه بخش کودک و نوجوان با هدف حمایت از آثار نمایشی خلاق در تربیت نسل آینده و نقش تربیتی هنر برگزار می‌شود، افزود: بخش ویژه جشنواره با موضوع فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت بوده که هنرمندان به مفاهیم و آثار نمایشی حماسه‌آفرینی مدافعان سرافراز میهمن اسلامی خواهند پرداخت

دریایی بخش‌های بین الملل را یکی از بخش‌های اصلی جشنواره دانست و گفت: بخش فراگیر جشنواره نیز ویژه افراد دارای معلولیت بوده است.

وی مهلت ارسال آثار به شانزدهمین جشنواره را 5 مهرماه سال جاری اعلام و افزود: گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره ملزم به رعایت قوانین، مقررات و برنامه‌ریزی اجرایی جشنواره هستند، متقاضیان شرکت در جشنواره می‌توانند به سایت به نشانی www.Mariwanfestival.com مراجعه و نسبت به ارائه مدارک و بارگذاری آثار اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha