جواد خوشآمد، مدیر اجرایی و هماهنگی آموزش جهاد دانشگاهی واحد استان قم، در گفتوگو با ایکنا از قم با اشاره به فعالیتهای انجام شده در این مرکز اظهار کرد: برگزاری دورههای آموزشی با رویکرد توسعه علمآموزی، کسب مهارت و تخصص از اهداف بلندمدت هر مجموعه انقلابی و البته جهاددانشگاهی است؛ ضرورتی مطلق در نظام تحصیلی و پرورشی که جز به عنایت و گستردگی اعتماد جویندگان علم و بهخصوص جوانان پرانگیزه رقم نخواهد خورد.
وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در دپارتمانهای مختلف آموزشی خود ظرف شش سال، 79 هزار و 431 نفر فراگیر داشته است، اضافه کرد: جهاد دانشگاهی در چهارماهه ابتدای سال دو هزار و 763 نفر، در سال 1400، 16هزار و 224 نفر، در سال 1399، علیرغم شیوع کرونا در کشور 10 هزار و 877 نفر و در سال 1398 شامل 13 هزار و 417 نفر فراگیر داشته است که دورههای آموزشی در ایام کرونا به صورت مجازی و برخط برگزار شد.
خوشآمد در تشریح دیگر عملکردهای اجرایی با رویکرد آموزشهای تخصصی نوین و مهارتهای پیشرفته جهاد دانشگاهی به برگزاری آزمونهای استخدامی اشاره کرد و افزود: در سال 1400، پنج آزمون برای سه هزار و 665 نفر در این نهاد برگزار شد که علیرغم حساسیت و اهمیت برگزاری سلسله آزمونها از حیث علمی و امنیتی؛ تعداد شرکتکنندگان به ترتیب در آزمون نهضت سوادآموزی 261 نفر، آزمون دانشگاه جامع رضوی 177 نفر، آزمون داوری و میانجیگری یک هزار و 54 نفر، آزمون قوه قضائیه یک هزار و 985 نفر و در آزمون بنیاد مسکن 188 نفر بود.
مدیر اجرایی و هماهنگی آموزش جهاد دانشگاهی واحد استان قم مهمترین دستاوردهای این نهاد را برخورداری از سابقه علمی، عضویت و تعامل با دستگاههای اجرایی، نهادها و موسسات عنوان کرد.
وی ادامه داد: برگزاری دو دوره کانون ارزیابی و توسعه شایستگی منابع انسانی از دیگر اقدامات جهاددانشگاهی است که برگزاری دورههای آموزشی با سازمانها و مؤسسات آموزشی سال، برگزاری دورههای صلاحیت کارمندان دولت در حیطه امور عمران، راه و ساختمان و معماری در سال 1400، برگزاری دروههای دفتر امور روستایی و دهیاریها و تدوین و درخواست مجوز برگزاری دورههای آموزشی آزاد و سازمانی از دیگر خدمات ارائه شده این مرکز است.
وی گفت: رویکرد تعامل در دستور کار معاونت آموزشی واحد استان قم است و این مهم سبب عقد قراردادها و تفاهمنامههای همکاری در حوزههای آموزشی با 20 سازمان در استان قم بود.
خوشامد یادآور شد: نیازسنجی و تدوین محتوا، شناسایی و بررسی منابع آموزشی دستگاهها و سازمانها و در صورت نیاز برگزاری دوره در محل سازمانها، برشهای استانی از برنامه توسعه کشور در حوزه آموزش و هدفگذاری بر روی آن، رصد ظرفیتهای سازمانها و دستگاهها در زمینه آموزشی ضمن خدمت کارکنان، مدیران و خانوادهها از جمله اقدامات جهاددانشگاهی قم در سال 1400 و چند ماهه ابتدایی سال 1401 است.
وی یادآور شد: اهمیت ویژه به سازمانها و نهادهای هدف که قبلا با جهاد دانشگاهی همکاری داشتهاند؛ همچنین شرکت در بیش از 220 جلسه حضوری و مجازی در سال 1400 و بیش از 50 جلسه حضوری و مجازی از ابتدای سال 1401 با سازمانها و ارگانها نیز از دیگر اقدامات جهاد دانشگاهی است.
انتهای پیام