نقشه فرهنگی باید به دور از اقدامات جزیره‌ای باشد
کد خبر: 4072747
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
استاندار خراسان‌جنوبی:

نقشه فرهنگی باید به دور از اقدامات جزیره‌ای باشد

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ باید از اقدامات جزیره‌ای بپرهیزیم، چرا که در این صورت به موفقیت نخواهیم رسید، تصریح کرد: در حوزه الگوهای رفتاری باید برای مردم باید ایده و نقشه ارائه دهیم.

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، امروز یک مردادماه در شورای فرهنگ عمومی خراسان‌جنوبی، گفت: نقشه مهندسی فرهنگی کشور یکی از اسناد بالادستی است که حتی ابعاد مغفول مانده فرهنگ در آن دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه در نقشه مهندسی فرهنگی کشور اولویت‌ها و راهبردهایی تعیین شده است، گفت: دستگاه‌های اجرایی ملزم به رعایت این اولویت‌ها هستند.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ باید از اقدامات جزیره‌ای بپرهیزیم، چرا که در این صورت به موفقیت نخواهیم رسید، تصریح کرد: در حوزه الگوهای رفتاری باید برای مردم باید ایده و نقشه ارائه دهیم.

قناعت با بیان اینکه متأسفانه در برخی از بخش‌های فرهنگی ارزش‌ها تبدیل به ضد ارزش شده که جای نگرانی است، تصریح کرد: امام راحل(ره) فرمودند "اگر فرهنگ یک مملکت اصلاح شود، آن کشور اصلاح خواهدشد".

وی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که از آن رنج می‌بریم یاد نگرفتن کارهای تیمی به ویژه در حوزه فرهنگ است، افزود: فرهنگ یکی از والاترین و بالاترین عناصری است که به جامعه روح می‌دهد و اگر جامعه‌ای از نظر فرهنگی دچار مشکلات جدی باشد حتی در صورت موفقیت در بخش‌های سیاسی و اقتصادی متزلزل خواهد شد.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ هر تغییری که می‌خواهیم انجام بدهیم باید با استفاده از ابزارها و نیازهای روز ارتباطی باشد، یادآور شد: باید برای پیاده کردن مهندسی فرهنگی، هیئت اندیشه ورزی از متخصصان تشکیل شود تا برای اجرایی شدن آن ایده دهد.

انتهای پیام
captcha