مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف در اراک برگزار می‌شود
کد خبر: 4072162
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
فردا؛

مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف در اراک برگزار می‌شود

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به برگزاری مرحله شهرستانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در استان، گفت: مسابقات اراک از فردا، 30 تیر آغاز شده و تا روز جمعه 31 همین ماه ادامه دارد.

حجت الاسلام حسن دهقانی، رئیس اداره امور قرانی اداره کل اوقاف مرکزی

حجت‌الاسلام حسن دهقانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، با بیان اینکه مرحله شهرستانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قران اوقاف به میزبانی دو شهرستان اراک و ساوه برنامه‌ریزی شده است، گفت: مستابقان شهرستان‌های زرندیه، دلیجان، تفرش، محلات و ساوه، جمعه 24 تیر در دو حوزه امامزاده سیداسحاق(ع) و امامزاده شاهزاده حسین(ع) به میزبانی ساوه برگزار شد.

وی با بیان اینکه امسال ۱۴۰۳ نفر رشته و ۱۲۲۸ نفر کدملی جهت شرکت در مسابقات در رشته‌های مختلف آوایی و معارفی ثبت‌نام کردند، اظهار کرد: مسابقات مرحله شهرستانی با حضور شرکت‌کنندگان از شهرستان‌های کمیجان، خنداب، آشتیان، شازند، خمین و اراک در دو بخش بانوان و آقایان در روزهای پنجشنبه و جمعه، 30 و 31 تیر در محل امامزادگان آمنه خاتون(س) و عبدالله(ع) اراک برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آمار ثبت‌نامی‌های رشته‌های آوایی در بخش آقایان 113 نفر و در بخش بانوان 231 نفر است، ادامه داد: رشته‌های دعاخوانی، اذان و همسرایی مرحله شهرستانی ندارند و مستقیم در مرحله استانی از طریق ضبط اجرا و ارسال به تهران ارزیابی و داوری خواهند شد. همچنین رشته‌های معارفی (تفسیر، نهج‌البلاغه و صحیفه) نیز مرحله شهرستانی نداشته و در تاریخ ۱۲ مرداد باید برای آزمون استانی به شکل غیر حضوری آماده باشند.

انتهای پیام
captcha