آغاز مرحله شهرستانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان شمالی
کد خبر: 4071053
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱

آغاز مرحله شهرستانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان شمالی

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از آغاز مرحله شهرستانی(منطقه‌ای) چهل و پنجمین مسابقات قرآن کریم استان خبر داد.

آغاز مرحله شهرستانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان شمالیعلی پرهیزکار، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه ثبت نام چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم از 15 تیرماه سال جاری شروع شد، اظهار کرد: این مسابقه در رشته‌های تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ (کل، ۲۰جزء، ۱۰جزء، ۵جزء) تفسیر قرآن کریم، دعاخوانی،  اذان، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه(برادران و خواهران) و مدیحه سرایی، همخوانی( برادران و خواهران)، ترجمه تفسیر قرآن کریم، ترجمه نهج البلاغه و ترجمه صحیفه سجادیه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شروع مرحله شهرستانی(منطقه‌ای) این مسابقات در خراسان شمالی از فردا خواهد بود، افزود: چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم فردا 26 تیرماه در بجنورد( برادران در امامزاده سید عباس (ع) و خواهران در دارالقرآن آموزش و پرورش بجنورد)، 4 و 5 مرداد ماه در شیروان( امامزاده نقی الهادی (ع))، 6 مرداد در اسفراین (خواهران در امامزاده سید جعفر (ع) و برادران مسجد جامع قدیم) برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه در این مسابقه 489 داوطلب ثبت نام کرده‌اند، ادامه داد: از این تعداد 180 داوطلب آقا و 309 داوطلب خانم هستند.

پرهیزکار با تأکید براینکه رشته‌های چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در دو دسته معارفی و انفرادی برگزار می‌شود، افزود: نتایج مسابقات مرحله شهرستانی(منطقه‌ای) در همان روز برگزاری مسابقه اعلام می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در رابطه با مرحله استانی این مسابقات تصریح کرد: نفرات اول تا سوم در هر رشته به مرحله استانی راه پیدا می‌کنند که این مرحله نیز  در شهریور ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha