برگزاری همایش «زنان پیشگامان دفاع از حریم امامت و ولایت» در ارومیه
کد خبر: 4070771
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸

برگزاری همایش «زنان پیشگامان دفاع از حریم امامت و ولایت» در ارومیه

به مناسبت گرامیداشت دهه امامت و ولایت همایش «زنان پیشگامان دفاع از حریم امامت و ولایت» در ارومیه برگزار شد.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، ۲۲ تیرماه در همایش «زنان پیشگامان دفاع از حریم امامت و ولایت» اظهار کرد: زن و مرد در دین اسلام برابر هستند و معیار و ملاک انسانیت و بزرگواری از نظر الهی تقوا بوده و در دین اسلام زن و مرد نسبت به هم برتری ندارند.

وی افزود: عرب جاهلیت قبل از اسلام ارزشی برای زنان قائل نبوده و از نظر آن‌ها فرزند دختر مایه ذلت و خاری بود و زن به عنوان ماترک میت تقسیم می‌شد ولی پیامبر(ص) خط بطلانی بر این افکار باطل کشید و ملاک ارزشمندی را تقوا قرار داد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی بیان کرد: اسلام به زن شخصیت و آزادی داده و برای بانوان نقش‌های اجتماعی تعریف کرد و جایگاه زنان در صدر اسلام بسیار والا بوده و اولین شخصی که به پیامبر ایمان آورد حضرت خدیجه(س) بوده و اولین شخصی که در راه اسلام به شهادت رسید بانو سمیه بودند.

وی ادامه داد: نقش بانوان در حمایت از حریم امامت و ولایت بسیار مهم است و حمایت وجود مقدس حضرت فاطمهزهرا(س) از حضرت امیرالمومنین(ع) و جانفشانی بانوان در عرصه‌های مختلف کربلا و حمایت از اهل بیت(ع) نمونه‌هایی از نقش بانوان در حمایت از حریم ولایت بود.

حجت‌الاسلام قریشی بیان کرد: در انقلاب اسلامی و در دفاع مقدس هم زنان نقش بسیار بزرگی ایفا کردند بتابراین نقش بانوان در طول تاریخ اسلام بسیار ارزنده و روشن است.

وی گفت: در مسئله غدیرخم خیلی از بانوان حاضر راوی خطبه غدیر بوده و نقش مؤثری در حمایت از ولایت و امامت ایفا کردند.

 

 

انتهای پیام
captcha