اجرای جدی قانون عفاف و حجاب مطالبه جامعه است
کد خبر: 4069766
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
حجت‌الاسلام حاج علی اکبری:

اجرای جدی قانون عفاف و حجاب مطالبه جامعه است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در خطبه های نماز عید سعید قربان گفت: عفاف و حجاب به هویت، خانواده و ایمان ما گره خورده است و اجرای کامل این قانون مطالبه جدی ماست و قوانین لازم هم وجود دارد.

حاج علی اکبری

به گزارش خبرنگار ایکنا، نماز عید سعید قربان به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و امام جمعه موقت تهران امروز، 19 تیرماه در مصلای امام خمینی (ره) تهران اقامه شد. در ابتدای این مراسم که در آن حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری حضور داشتند، گروه تواشیح محمد رسول‌الله(ص) سرودی را به مناسبت عید قربان خواندند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در خطبه‌ نماز عید سعید قربان گفت: حضرت ابراهیم (ع) پیامبری بود که بعد از سال‌ها خدای متعال دعای او را مستجاب کرد و فرزندی سالم به او اعطا کرد. اکنون باید دید این انسان بزرگ و برگزیده که از امتحان‌های بزرگ پیروز خارج شده اکنون امتحان سخت‌تری در پیش روی خود دارد، عبور از جان کجا و دادن جانا کجا.


وی با اشاره به امتحان الهی حضرت ابراهیم در زمان به قربانگاه بردن حضرت اسماعیل (ع) گفت: حضرت ابراهیم (ع) در این زمان برگزیده در مسیر امامت و در حال گذراندن امتحان‌های بزرگی است، زیرا رسالت و مأموریتی که در محور امامت امت قرار گرفته، مسئولیت عظیمی است.

خطیب نماز عید قربان همچنین با اشاره به امتحان الهی حضرت ابراهیم (ع) زمان عبور از آتش تصریح کرد: این انسان برگزیده که از امتحان‌های سختی بیرون آمده وقتی او را وسط آتش قرار دادند، جان خود را به کف گرفت و تسلیم فرمان الهی شد و از آن امتحان هم سربلند بیرون آمد. اکنون امتحان سخت‌تری پیش روی او بود و این امتحان قربانی کردن فرزند است.

وی افزود: فرزند دلبند قدکشیده خوش‌سیما که دل از پدر می‌برد و هرگاه به او نگاه می‌‎کند بیشتر شیفته‌اش می‌شود و اکنون اسماعیل یارو یاور پدر است و حضرت ابراهیم(ع) به او گفت عزیز پدر باید تو را قربانی کنم و این امتحان امتحان من نیست، آیا تو هم آماده‌ای؟ حضرت اسماعیل(ع) پاسخ داد پدر عزیزم آنچه بر تو امر شده انجام بده. امتحان سختی است، از یک سو اسماعیل است و از سوی دیگر هاجر. قرآن کریم با لطافت این صحنه را ترسیم می‌کند. وقتی هر دو در برابر تصمیم الهی تسلیم شدند، پدر شیطان را از خود راند تا رسید به نقطه انجام مأموریت. همه مقدمات را خوب آماده کرده و حتی فرزند رشید، خود هم همراهی می‌کند. وقتی صورت اسماعیل را روی خاک قرار داد هرچه کرد مأموریت قابل انجام نشد و گفت حضرت حق اراده دیگری دارد و در اینجا بود پیام رسید آفرین بر تو ابراهیم، از این امتحان پیروز بیرون آمدی.

امام جمعه موقت تهران گفت: امتحان سخت، بزرگ و آشکاری بود. در آن لحظه گوسفند بزرگی را در دسترس ابراهیم قرار داد تا کار قربانی را انجام دهد و آغازگر سنت الهی و بزرگی شود. خداوند فرمودند با این سنت یاد ابراهیم را نزد انسان‌ها زنده نگاه خواهیم داشت و این آغازگر سنت بزرگ الهی بود و در بیت‌الله الحرام حجاج در منا با قربانی کردن مسیر حضرت ابراهیم(ع) را ادامه می‌دهند. امروز قربانی کردن نه تنها توسط حجاج بلکه توسط مردم دیگر هم انجام می‌شود تا سنت احسان همه‌گیر شود. در قربانی کردن مسئله تقواست. این امتحان بزرگ آغازگر عشق‌بازی با حضرت حق است.

حاج‌علی اکبری بیان کرد: امروز مردم با قربانی کردن رسم نیکوکاری و اطعام را ادامه می‌دهند. خداوند فرموده‌اند: گمان نکنید گوشت و خون این قربانی به خدای متعال می‌رسد، نه مسئله تقواست، تقوای قلب شماست که به حضرت حق هدیه می‌رسد و به ساحت قدس ربوبی می‌رسد. این امتحان بزرگ آغازگر مرام عشق‌بازی به ساحت حضرت حق شد.

وی گفت: آن روزی که حجاج برای انجام مناسک به حج می‌رفتند و به سمت عرفات حرکت می‌کردند، ناگهان چشم همه متوجه شد که جان جانان، میوه دل پیامبر و آن کسی که حج با او حج است و به برکت وجود او همراه با خانواده مسیر دیگری را در پیش گرفت، روز هشتم، یوم‌الترویه، کاروان حسین(ع) به سمت منای دیگری حرکت کرد تا صحنه دیگری این بار در کربلا آفریده شود، صحنه‌ای که همه عشاق و دلدادگان به حق، از گذشته و آینده به او اقتدا کنند. بله اینجا هم امتحان دیگری بود، اما وقتی فرزند عزیزش اسماعیل کربلا حضرت علی اکبر(ع) خطاب به پدرش گفت: پدر جان چرا استرجاع کردی و انالله و اناالیه راجعون را خواندی؟ مسئله چیست؟ فرمود دیدم ما به کجا می‌رویم، سرنوشت ما سرنوشت دیگری است، این سفر سفری است که پایانش شهادت است. تا این کلمه را حضرت علی اکبر(ع) شنید از پدر پرسید، آیا ما برحق هستیم؟ امام حسین(ع) فرمودند بله ما برحقیم. حضرت علی اکبر(ع) تا این پاسخ را شنید گفت: نه این مرگ نگرانی ندارد و با تأسی از جدمان علی(ع) عاشقانه به این میدان خواهیم رفت. وقتی پدر بالای سر علی اکبر آمد در آنجا امتحان به سرانجام رسیده بود اما صحنه صحنه عادی نبود. از این پس مکتبی پیش روی بشریت قرار گرفت که نه تنها مدرسه ابراهیم(ع) بلکه اینجا مدرسه خاتم انبیا در محبت به حق، در دلدادگی به حق و عشق‌ورزی به ساحت قدس ربوبی است و اینجا مدرسه محمد مصطفی(ص) است. اینجا مدرسه کربلاست، مدرسه عاشورا، عرفان و حماسه است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تأکید کرد: السلام علی الحسین چه مکتبی دایر کرد که درس زندگی همه آزادگان عالم شد. برادران و خواهران امروز، روز عرض ارادت به پدران و مادران شهداست. تمام مجالسی که به نام عید قربان برگزار می‌شود روز عرض ارادت به پدران و مادران عزیز شهداست که عاشقانه در تأسی به اباعبدالله حسین(ع) آنچه را که در اختیارشان بود، عشقشان را، جانانشان را تقدیم کردند. درود خداوند، انبیا، شهدا و صلحا بر پدران و مادران عزیز شهدا.

حاج علی‌اکبری با اشاره به عید سعید غدیر خم گفت: دهه ولایت را در پیش داریم و باید قدر بدانیم. ان شاءالله مؤمنین این دهه را گرامی بدارند و در کنار درس‌های عید غدیر، ولایت فقیه که شعبه‌ای از ولایت امیرالمومنین(ع) است را دریافت کنیم. حج بیت‌الله الحرام انجام شد و از خداوند می‌خواهیم ما و آن‌ها را در دعای یک‌دیگر سهیم کند.

خطیب نماز عید سعید قربان در بخش دیگری از خطبه خود به مسئله عفاف و حجاب تأکید کرد و در این رابطه افزود: عفاف و حجاب به هویت، خانواده و ایمان ما گره خورده است و اجرای کامل این قانون مطالبه جدی ماست و قوانین لازم هم وجود دارد. نهادها، مسئولیت اول را در این زمینه دارند و ما نیز در این زمینه مسئولیت‌هایی داریم.

حاج علی‌اکبری تقویت اجتماعات ایمانی را یکی از بهترین راه‌های حفظ ایمان و حجاب و عفاف عنوان کرد و گفت: بانوان محجبه ما باید با حضور در اجتماعات ایمانی گوناگون با این پرچم حضور پیدا کنند. این حضور به لطف پروردگار کمک‌کننده است و برای حفظ ارزش‌ها توجه به این امر بسیار مفید است.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۹ - ۱۰:۱۹
0
1
انشا... خداوند متعال مقام معظم رهبری مدظله العالی و آیت الله ابراهیم رئیسی رو برای مردم حفظ نمایند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۹ - ۱۰:۲۰
0
0
انشا... خداوند متعال مقام معظم رهبری مدظله العالی و آیت الله ابراهیم رئیسی رو برای مردم حفظ نمایند.
captcha