خدمت انقلاب اسلامی به بانوان در تاریخ ایران بی‌‎سابقه است
کد خبر: 4070968
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
خطیب جمعه تهران:

خدمت انقلاب اسلامی به بانوان در تاریخ ایران بی‌‎سابقه است

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با بیان اینکه حجاب انزوا نیست، گفت: خدمتی که حجاب به بانوان کرده در تاریخ جهان بی‌سابقه است. همچنین خدمتی که انقلاب اسلامی به بانوان کرده در طول تاریخ ایران بی‌سابقه است.

صدیقی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امروز، 24 تیر در خطبه اول نماز جمعه با دعوت نمازگزاران به در پیش گرفتن تقوای الهی گفت: تقوا پشتوانه دنیا و آخرت است. خداوند متعال به اهل تقوا وعده نزول رحمت و برکت به اهل تقوا در بعد اجتماعی و فردی و هم بشارت‌های اخروی را داده است.

وی افزود: هرکسی خدا را حریم نگاه دارد و بر محور طاعت و پرهیز معصیت خدا زندگی کند، خدای متعال بن‌بست را از پیش پای او بر می‌دارد. ما یک مسائلی را می‌دانیم و براساس علم و معیشت برای زندگی و معیشت برنامه‌ریزی می‌کنیم، اما خدا از جایی که برنامه‌ریزی نداشتید از آنجا رزق شما را می‌دهد. همانطورکه دفاع مقدس عامل پیروزی شد در جنگ اقتصادی مسئله تقوا در زندگی اجتماعی و اقتصادی یکی از عوامل قطعی در گشایش‌های زندگی ماست.

امام جمعه موقت تهران درباره واقعه غدیر خم گفت: مسئله غدیر مسئله استثنایی تاریخ بشر است؛ در خلقت سفرای الهی در میان بشر نقطه عطف است و برای هیچ حادثه‌‎ای خداوند عالم به اندازه غدیر اهمیت قرار نداده است. در غدیر بر حکمرانی تأکید شده و مسئله حکمرانی بر امام علی(ع) محول شد.

صدیقی با بیان اینکه مسئله ولایت ردیف اصلی دین است و اگر ولایت نباشد دین هم نیست، عنوان کرد: نقش ولایت در بقای دین و تبیین حقایق دینی آنقدر مهم است که اگر نبود امکان تحریف در دین وجود داشت و هم الگویی برای مدل حکمرانی بشر وجود نداشت. غدیر؛ مکتب، فرهنگ، جریان زندگی و مدل حکمرانی است.

وی ادامه داد: ویژگی‌هایی که در وجود حضرت امیر(ع) وجود دارد ویژگی‌های رهبر شایسته امت اسلامی است. طبق فرموده قرآن، ایشان از علم و از ایثار و از جان‌‎گذشتگی برخوردار هستند، طوری که حاضر بودند جان خود را فدای پیامبر کنند تا پیامبر اسلام(ص) زنده بمانند. حضرت امیر(ع) عاشق خدا بود و ذات‌اللهی بود. ایشان شخصیت جامعی دارند که اشتغال به کار و اشتغال به رسالت و وظیفه‌‎ باعث نمی‌شد از انجام کارهای دیگر باز بمانند.

امام جمعه موقت تهران گفت: امیرالمومنین(ع) کامل‌ترین نماز را می‌خواندند و وظیفه رسیدگی به فقرا را در متن نماز از یاد نمی‌بردند و هیچ چیزی ایشان را از انجام وظیفه و تکلیف باز نمی‌داشت.

صدیقی بیان کرد: خداوند متعال هرآنچه را به پیغمبر اسلام(ص) داده منهای نبوت به علی(ع) هم داده است. لذا خود خدا او را به عنوان نفس نفیس حضرت محمد(ص) یاد می‌کند. عل(ع) شهادت را به عنوان یک چشمه‌ای که با تشنگی به دنبال او می‌گردد، در نظر داشت. او منتظر شهادت بود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره شخصیت امام علی(ع) تأکید کرد: ایشان می‌فرمایند غدیر نقشه راه جامعه اسلامی است و آینده‌نگری را برای امت اسلامی در دستورکار قرار داده است. غدیر به عنوان عیدالله اکبر یاد شده و اهمیت غدیر به جهت ولایت است و ولایت یعنی مدیریت. در جامعه بشری، بشر گل سرسبد کائنات است و به این بشر هرکسی حق ندارد حکمرانی کند، بلکه کسی باید حکمران بشر باشد که از جانب خدا منصوب شده باشد.

صدیقی در بخش دیگری از خطبه اول درباره شعار عید غدیر امسال گفت: شعار محوری دهه امامت و ولایت در سال 1401 شعار «لبیک یا رسول‌الله» است. اما شعارها در بعد اجرایی هر خانه یک پرچم و هر خانه یک اطعام است و در این راستا ستاد نماز جمعه تهران پویشی را تحت عنوان »یک پیمانه بیشتر در روز غدیر» را پیشنهاد کرده و ظرف‌هایی را هم در نظر گرفته و در اختیار نمازگزاران قرار خواهد گرفت و هرکسی به هرمقداری که می‌تواند پر کند، چون اطعام روز غدیر و اطعام یک نفر همانند اطعام همه انبیاد و صدیقین است.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه به منظور پاسخ به ندای پیامبر خدا که به ندای خدا لبیک گفت و امامت امام علی(ع) را تبلیغ کرد و از همه خواست تا رهبری امیرالمؤمنین(ع) را تبلیغ کند، عنوان کرد: این همان واحد بودن سیاست و دیانت است و ما هم باید ولایت حضرت علی(ع) را تبلیغ کنیم. از سوی دیگر ما محرم و صفر را ماه عزا و ذی‎حجه را ماه شادی می‌دانیم و همانطور که عزادارای عبادت است، این شادی هم عبادت است.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران گفت: در سوره مبارکه «نور» و «احزاب» تکلیف بانوان روشن ‎شده است. مسلمانی را پیدا نمی‌کنید که آشنا به قرآن باشد اما منکر حجاب باشد، لذا همه بانوان مکلفند حجاب را اجرا کنند.

وی افزود: حال بعضی بانوانی که در جامعه بی‌‍مبالات هستند به چند گروه تقسیم می‌شوند؛ یکی از این گروه‌ها بانوان خوش‌ذاتی هستند که در قیامت شاید از ما جلو بیفتند، چراکه همواره در اقدامات مؤمنانه همچون دفاع مقدس پیش‌قدم هستند و طبق یک نظرسنجی بیش از 70 درصد اینها اعتقاد دارند مسئله بدحجابی و بی‌حجابی با اعتقادات آنها ناسازگار است اما در محیط‌های بدی قرار گرفته‌اند.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه حجاب برای بانوان کرامت و ارزش است، عنوان کرد: لذا بانوان ما با الگو قرار دادن حضرت فاطمه زهرا(س)، حضرت خدیجه(س) و حضرت زینب کبری(س) حجاب را کرامت و با ارزش می‌دانند. قاطبه بانوان ما با تأسی از این بزرگان حجاب را زیبا می‌دانند.

صدیقی با رد اینکه حجاب محدودیت است، گفت: حجاب انزوا نیست و خدمتی که حجاب به بانوان کرده در تاریخ جهان بی‌سابقه است. همچنین خدمتی که انقلاب اسلامی به بانوان کرده در طول تاریخ ایران بی‌سابقه است. در پرتو انقلاب و خون‌های زلال شهدا رویشی که برای رشد بانوان پیش آمده کم‌نظیر است. ما بانوان مجتهده به طور فراوان در کشور داریم و در تخصص‌های مختلف بانوان ما به برکت حجاب شکوفا شده‌اند. همچنین در عرصه سیاست و اجتماعی مانند مجلس شورای اسلامی تعداد نمایندگان زن قابل توجه است. حجاب به زنان ما کرامت و هویت داده است؛ زنان ما کرامتی دارند که مردها کمتر به آن دست پیدا کرده‌اند.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: حجاب قانون و شرع است و خلاف شرع عمل کردن خلاف دستور خدا و معصیت است. هر تخلفی مجازاتی دارد و مسئله حجاب هم قانون است و در پارلمان ما و شورای نگهبان هم این موضوع قانونی شده است. مسئله برهنگی برای قبل از تاریخ است و حجاب نوعی تمدن محسوب می‌شود. بنابراین با احترام به همه بانوان امر به معروف و نهی از منکر را دلسوزی به دنیا و آخرت هم‌دیگر می‌دانیم.

صدیقی با اشاره به مسئله مقابله با تبلیغات دشمن گفت: ما از مسئولان عالی شورای مجازی توقع داریم که این فضاها را مدیریت کنند. اینکه ما دخترانمان را رها کنیم و دشمن تا خانه ما هجوم بیاورد و از طرفی بانوان را به‌دلیل حجاب و عفاف نصیحت کنیم، یک تناقض است، بنابراین باید مدیریت حکیمانه‌ای نسبت به شبکه‌های مجازی اعمال شود و صداوسیما و وزارت ارشاد با استفاده از هنر، فیلم و سریال در اعتلای جایگاه مرتبه بانوان و حجاب بکوشند. مقابله ما تنها با بی حجابی نیست بلکه مقابله با دشمن است که مسئله حجاب و عفاف را خاکریز خود قرار داده و به‌دنبال به هم زدن نظام خانواده در ایران است و می‌خواهد حرام‌زاده به وجود بیاورد و نظام عفاف و حجابی که برای آنان این همه شهید و فداکار تقدیم انقلاب شده است را به هم ریزد.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از خطبه دوم به سیاست‌های رضاخانی دشمن در مقابله با عفاف و حجاب اشاره کرد و افزود: سیاست دشمنان در مقوله عفاف و حجاب همچون سیاست رضاخانی است؛ رضاخان هم روحانیت و روضه‌های خانگی و کشف حجاب را در رأس سیاست‌های خود قرار داده بود. رضاخان که خود سواد انجام چنین کارهایی را نداشت و از سوی انگلیس چنین سیاست‌هایی به او دیکته شده بود، بنابراین دشمن اکنون به دنبال این است تا طهارت خانواده را به هم بریزد. دشمن با شایعه‌پراکنی می‌خواهند حجاب را تخریب کند و بانوان باحجاب را تخریب کند. امروز شرف دین و پیروزی‌هایی که به دست آورده‌ایم به خاطر طهارت خانواده است و دشمن می‌خواهد امروز طهارت خانواده را از بین ببرد.

صدیقی درباره برخی تهمت‌ها به امامان جمعه و خطبای جمعه گفت: فردی به من گفت که شما گفتید شایستگی‌هایی که مقام معظم رهبری دارند دیگر نیازی به ظهور امام زمان(ع) نیست که بنده گفتم هرکسی این حرف را زده و نشر می‌دهد خداوند لعنتش کند. مردم مشکل‌گشای جنگ نظامی بودند و مشکل‌گشای جنگ اقتصادی هم مردم هستند و قطعاً مشکل‌گشای تهمت‌ها و شایعات دشمنان نیز مردم هستند.

امام جمعه موقت تهران به نقش نیروهای امنیتی و انتظامی در مقابله با فساد اشاره کرد و افزود: نیروهای امنیتی و انتظامی باید فساد را در ابعاد مختلف از سوی منافقین که شبکه‌ای عمل می‌کنند شناسایی و با آنها برخورد کنند و همچنین در کنار منافقین جریان دیگری هم وجود دارد که به جریان اراذل و اوباش معروف هستند که این جریان هم هرزگی را دوست دارد تا هر طور می‌خواهد به نوامیس جامعه تعرض کند و باید با اینها هم برخورد شود.

انتهای پیام
captcha